Forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C

Witamy na forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C w Krakowie. Zapraszamy wszystkich chętnych do dyskusji związanych z naszym osiedlem, okolicą i nie tylko.


#106 2012-07-04 08:38:24

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

krasus napisał:

Powinna złożyć pisemne żadanie wstrzymania wszelkich prac związanych z inwestycją budowy parkingu do czasu pisemnego konkretnego wyjaśnienia.

Dokładnie...
Równolegle należy wyjaśnić:
- status i sposób finansowania barierek przed balkonami 38B
- w końcu rozwiązać problem parkowania u nas aut spoza naszej wspólnoty (szlabanik, identyfikatory itp)
- odnieść się do instalacji klimatyzatorów na parterze 38B - na razie jest mało protestów, jakby nikogo to nie interesowało, ale jak "gabinety" zaczną funkcjonować, a klimatyzatory szumieć na protestu może być ciut za późno-(oczywiście można powiedzieć "mam okna na drugą stronę i mnie to nie interesuje".....)

Offline

 

#107 2012-07-04 10:16:08

 Rockrider

Użytkownik

Skąd: Obozowa 38C
Zarejestrowany: 2012-05-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

krasus napisał:

i właśnie w tym momencie "Rada Wspólnoty"może się wykazać.

Powinna złożyć pisemne żadanie wstrzymania wszelkich prac związanych z inwestycją budowy parkingu do czasu pisemnego konkretnego wyjaśnienia.


Tym powinna zająć się nasza rada, a może się już zajęła? Tak swoją drogą kto do niej należy, na forum podobno miały znależć się "namiary" na te osoby :-)

Ja jestem jedną z tych osób, drugą Krzysiek a niestety namiarów na Panią z bloku C tu nie mam...

Na razie jestesmy na etapie przejmowania kompetenecji od Soboli.

Ostatnio edytowany przez Rockrider (2012-07-04 10:17:17)

Offline

 

#108 2012-07-04 12:46:21

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

krasus napisał:

i właśnie w tym momencie "Rada Wspólnoty"może się wykazać.

Powinna złożyć pisemne żadanie wstrzymania wszelkich prac związanych z inwestycją budowy parkingu do czasu pisemnego konkretnego wyjaśnienia.
..........
Tym powinna zająć się nasza rada, a może się już zajęła? Tak swoją drogą kto do niej należy, na forum podobno miały znależć się "namiary" na te osoby :-)

Cenię Twoje zaangażowanie ale wszystkiego naraz nie zrobimy.

Po pierwsze nie jesteśmy radą wspólnoty ale 3 osobowym zarządem. Mamy więc dużą swobodę działania ale jest też dużo rzeczy, które przekraczają nasze kompetencje i wymagają uchwał.

Po drugie nawet jeśli moglibyśmy podjąć jakieś decyzje samodzielnie to nie chcemy tego robić bez konsultacji z resztą wspólnoty. Nie chcemy wracać do systemu: wniosek, decyzja a potem niezadowolenie dużej części mieszkańców bo nie było żadnych dyskusji. O sposobie naszej pracy zadecydujemy na zebraniu.

Po trzecie aktualnie trwa przekazywanie zarządu nam i administracji REDUCIE. Tego nie da się zrobić w jeden dzień a dopóki ten proces się nie zakończy nie mamy żadnej władzy. Jutro będzie podpisana umowa z REDUTĄ.

Po czwarte namiary: każdy dostanie info z numerami telefonu do nas. Będą też informacje na tablicach korkowych. Nie chcemy rzucać tych informacji (szczególnie nr tel) na publicznym forum, które czyta bardzo dużo osób spoza osiedla.

Po piąte w pierwszej kolejności musimy załatwić sprawy związane z aktualnymi rozliczeniami - minęło półroczne rozliczenie - aby wodociągi za chwilę nie zakręciły nam kurka a elektrownia nie wyłączyła prądu w garażach i klatkach

Po szóste tak jak napisałem w innym miejscu pierwszą sprawą będzie kontrola inwestycji i wydatków poczynionych przez Sobolę od początku 2011 roku. To wymaga przede wszystkim analizy wystawionych faktur jak również konkretnych informacji od nas, które już są w przygotowaniu. Tego też na pewno nie zrobimy w kilka dni. Sprawdzimy również sprawy prawne.

Po siódme jest sezon urlopowy, wiele osób wyjeżdża. Prawdopodobnie razem z rozliczeniem puścimy w obieg wspomnianą na zebraniu ankietę i będziemy czekać kilka tygodni na sugestie mieszkańców. Tam będzie można napisać czego każdy od nas oczekuje i co chciałby zmienić.

Po ósme zebranie jest planowane na wrzesień (dlaczego - czyt. powyżej). W odpowiedzi na ankiety i przedstawione problemy przygotujemy propozycje rozwiązań. Do tego trzeba się przygotować - najpierw wymyślić rozwiązania, zebrać oferty, ustawić terminy itp. To też wymaga czasu i prawdopodobnie będzie trzeba na to poświęcić cały sierpień. Do tego czasu plan jest taki aby robić tylko to co jest konieczne.

Po dziewiąte jeśli masz ochotę do pomocy to zapraszamy (kontakt na PW lub email, dam Ci nr telefonu). Możemy się spotkać i podzielić zadaniami a wiesz mi, że jest czym.

Po dziesiąte weź pod uwagę, że za włożoną pracę mamy jedynie satysfakcję. Rachunek telefoniczny już płacę sam. Do tego w tym tygodniu pracuję po 12h dziennie a wieczorami zajmuję się sprawami wspólnoty. Proszę Cię więc o wyrozumiałość.

Pozdrawiam
Krzysiek

Offline

 

#109 2012-07-04 17:00:46

tecku

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-09-19
Posty: 146
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Z tym nadzorem budowlanym to też trzeba z umiarem, żeby się nie skończyło tak, że samych ograniczeń sobie dostarczymy i trzeba będzie parkować w lesie zamiast pod blokiem, co pewnie posiadaczy miejsc postojowych by pewnie ucieszyło, ale nie zapominajmy, że jesteśmy wspólnotą i liczy się wspólne dobro

Offline

 

#110 2012-07-04 17:04:41

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

oczywiście jestem wyrozumiały i jeśli to odebrałeś jako "atak" woboc Twojej osoby to przepraszam :-)

Wiem, że to wszystko wymaga czasu i szanuję ludzi, którrzy robią coś za przysłowiowe "dziękuję" a czasmi nawet i tego nie słyszą. Martwię się tylko aby nie było za późno bo:
- gabinety pracują a klima jest zainstalowana bez zgody wpólnoty (elewacja budynku jest częścią nieruchomości wpólnej) i do tego chałs przekracza wszelkie normy
- parkingi powstaną i będzie ruch wzmożony bo będzie załużmy 5 gabinetów = 5-ciu lekarzy + sekretarka (6 aut) do tego pacjenci hmm to już różnie i nie będzie można bezpiecznie przejść nie mówiąc już o bezproblemowym wyjechaniu.
- barierki skończone - finansami się zajmujecie - OK reszta mi nie przeszkadza choć jeśli teren nie przynależ y do miszkań to się będe musiał namyśleć ;-)
Są żeczy ważne i ważniejsze ale póki coś jest nie rozpoczęte można z tym walczyć i dochodzić ujawnienia prawdy a jeśli już coś będzie zrobione to ciężko to późnej odwrócić :-) Sam wiesz jak działają układy a ktoś tu jest z takowych znany.

Wiem, że sprawy formalne związane z przekazaniem "władzy" są żmudne. Rozumiem, że na forum publicznym nikt nie będzie swoich danych personalnych udostępniał myślałem bardziej o PW :-)

Wiesz mogę "wyskrobać" coś do Soboli w sprawie podziału oraz planowanej tam inwestycje, jednak obawiam się, że podpisać to musi ktoś z nowo powołanego Zarządu.

Rozumem Twoje obawy przed pochopnie podejmowanymi decyzjami zanim nastąpią konsultacje społeczne lecz żeczy wymienione powyżej mogą nosić znamiona naruszenia przepisów a to wydaje się, więc wyjaśnienie stanów prawnych oraz wniosek o wstrzymanie inwestycji  do czasu złożenia wyjaśnień oraz ewentualnych sprostowań prawnych nie musi być konsultowany. Co innego podejmowanie decyzji odnośnie nowych inwestycji i ich planowaniu wtedy ak najbardziej można uzgadniać, pytać i ogólnie się "bawić".

P.S. jak uda mi się sklecić coś co ma ręce i nogi to dam Tobie oraz Krzysztofowi znać.

P.S.2 a co z opłatami czynszowymi? umowa z redutą zostanie podpisana i tak mniej więcej od kiedy następuje zmiana konta i kwoty do płacenia, bo rozumiem, że póki co płacimy jak dotyczas?

Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez krasus (2012-07-04 17:58:05)

Offline

 

#111 2012-07-04 17:56:43

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Krasus, nie odebrałem Twojej wypowiedzi jako "ataku" chociaż z treści posta tak można było wywnioskować
Chciałem głośno powiedzieć jak stoją sprawy.

Trudno jest walczyć z czymś/o coś jeśli do końca nie zna się wszystkich szczegółów. Można pisać pisma ale bez solidnej podstawy firma Sobola umieści je na półce: śmietnik.

I tak, żeby ruszyć coś do przodu to trzeba wiedzieć:
- czy istnieje formalne ograniczenie do zawieszania czegokolwiek na elewacji i czy Sobola je złamał
- czy można w takiej przestrzeni, odległości od balkonów montować takie urządzenia bez zgody sąsiadów
- działka na której ma powstać parking jest Soboli, ma do niej służebność przejazdu i na chwilę obecną nie ma żadnych podstaw aby zanegować jej wykorzystanie; stąd pytanie czy podział odbył zgodnie z prawem ale Sobola Ci na to pytanie nie udzieli odpowiedzi
- o barierkach pisałem w innym poście: trzeba sprawdzić na jakim terenie one leżą, co to jest za projekt który widziała Sabina, kto i jak go zatwierdził

Wszystkie te sprawy będą poruszane z REDUTą i ich prawnikami oraz specjalistami od budowlanki. Może się okazać konieczne powołanie zewnętrznego eksperta jak robiły to wspólnoty obok nas. REDUTa ma już doświadczenie z Sobolą i różnymi usterkami (czyt. również niejasnymi sprawami) dlatego nawet droga sądowa nie jest im straszna. Klimatyzatory można zdjąć i nakazać naprawę elewacji, chodnik i balkony zdemontować a teren rekultywować, działkę zagospodarować ...

Offline

 

#112 2012-07-04 18:39:27

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Co do działki wiesz dobze kiedy został ujawniony podział, pytanie kiedy został zrobiony. Jest etap po którym nie można tego przeprowadzić ponieważ uzystakał WZ, pozwolenie na budowę oraz później na użytkowanie dla budynków posadowionych na działce zbudowanych zgodnie z projektem. Jeśli ten projekt został zmieniony (podział działki) więc wszystkie w/w warunki biorą w łęp. Weż do tego pod uwagę fakt, że jest określony jaki procent nieruchomości ma zajmować zieleń. Więc jeśli w projekcie zwyglądało to tak jak obecnie z tym, że działka jako całość i w jej obrębie "ogródek 10a" musi się trzymać tego co było w projekcie budolanym a na wszelkiego rodzaju zmiany musi mieć zgodę. Wiem tęż, że podział można zrobić banalnie prosto i niestety ale wydział geodezji, który taki podział wykonuje nie konsultuje się z wydziałem archutektury a ci międzyinnymi wydawali WZ.

Poza tym, każdy ma prawo prosić o wyjaśnienia, jeśli Sobola nie udziali informacji i wywali to na "śmieci" takie informacji udzieli urząd. Oczywiście może być wszystko w porządku ale skoro jest na każdym kroku więcej niejasności niż konkretów to wszystko może być możliwe. Wiem, że jest służebność ale możemy żdać w takim razie wyznaczenia "chodnika" nie ma takowego od naszych budynków do chodnika między budynkami 40 i 42.
Wiesz On może robić sobie "co chce" ale jeśli to dotyczy wspólnot sąsiadujących musi przeprowadzić konsultacje.

W jakimś poście przytaczałem treść dot. montażu klimatyzatorów na elewacji bidynku należącego do wspólnoty.

Tyutaj linki zew.:
- http://domy.pl/artykul,6000,Montaz_klim … mieszkaniu
- tutaj ktoś z podobnym problem http://wspolnota.net.pl/wspolwlasnosc/k … t6704.html

Tak czy siak wychodzi:
"...Niewątpliwie więc elewacja budynku należy do nieruchomości wspólnej we wszystkich jej częściach także tych przylegających do poszczególnych lokali. Skoro elewacja jest częścią nieruchomości wspólnej to montaż klimatyzatora na elewacji budynku wymaga odpłatnej lub nieodpłatnej zgody wspólnoty mieszkaniowej (uchwała). ... Sądu Najwyższego ten uznał, że właściciel, który chce umieścić na nieruchomości wspólnej reklamę, szyld lub inne urządzenie powinien zawrzeć ze wspólnotą umowę.  ..."

Nie spotkałem od ponad pół roku żadnej uchwały ani podobnej informacji na ten temat ze strony developera/zarządcy. Z mojej strony brak pytań - samowola. Oczywiście można takie postępowanie ze strony developera można skarżyć w sądzie ale jak wiemy w PL brak precedensów i nie ma gwarancji na wygraną mimo postanowień SN. Do tego trzeba mić przede wszystkim pieniądze na prawników i czas.

Offline

 

#113 2012-07-04 19:09:00

lagodnakraina

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-10-19
Posty: 2
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

oczywiscie,ze nie ma woli zrobienia szlabanu,bo w ten sposob ograniczy sie mozliwosc parkowania przez pacjentow przychodni.wg. mnie szlaban powinien stanac zanim zacznie dzialac przychodnia,powinnismy podjac szybkie dzialania.pozniej bedzie trudniej,lub niemozliwe.

Offline

 

#114 2012-07-04 19:20:52

zarządca

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-16
Posty: 39
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

No cóż , sami zobaczycie jak ciężko jest zarządzać wspólnotą. Pan Prezes mgr Sobol oddał swoje serce tej wspolnocie a teraz będzie musiał patrzeć na nieudolność nowgo zarządu. Serce boli Prezesa. Zmian zarządu dokonali osoby pod wpływem namów , agitacji a może i zastraszeń. Ale się już stało i niech Pan ma was w opiece. Jeszcze w tym roku opuszczę tą tzw wspólnotę sprzedając nieruchomość. Tu nie ma zadnych prespektyw. Same żmije . A co do klimatyzatorów, barierek i działki to możeci mi....................

Offline

 

#115 2012-07-04 19:38:17

 Rockrider

Użytkownik

Skąd: Obozowa 38C
Zarejestrowany: 2012-05-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Kurcze no faktycznie bedzie nam ciebie brakowalo ...

Juz chłodze szampana - a przepraszam to takie nowobogackie wiec raczej wino musujące...

Offline

 

#116 2012-07-04 20:14:49

sabinas

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-18
Posty: 13
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

krzysztof napisał:

- o barierkach pisałem w innym poście: trzeba sprawdzić na jakim terenie one leżą, co to jest za projekt który widziała Sabina, kto i jak go zatwierdził

Niestety nie  widziałam tego projektu ,  tylko nam o nim mówiono ( pan  Sobol i pan hmm ten z  zarządu Soboli również ).

I raczej  to nie jest teren przynależny do naszych mieszkań , bo nic w umowach nie mam na ten temat .

A więc  wygląda  to na  teren wspólnoty , wg mnie .

Offline

 

#117 2012-07-04 20:15:25

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

zarządco hehe koniec trolowania Twoje zdrowie tanim piwem hehe nie stać mnie na inne ;-)

a ja jestem zdaina, że szlaban nie zda egzaminu we wspólnocie z lokalami użytkowymi. Dlaczego? Będzie jak z bramami garażowymi - zasada działania ta sama i starczy zakleić czujnik albo dostać się do mechanizmu. Identyfikatory wydają się być bardziej racjonalne ponieważ jasno pozwolą zidentyfikować nieproszonych gości i "nauczyć ich rozumu" straż miejska by się ucieszyła z takiej fuchy :-)

Uchwały można przegłosować w każdym momencie szczególnie, że właściciel lokali ma mniejszość.

sabinas napisał:

krzysztof napisał:

- o barierkach pisałem w innym poście: trzeba sprawdzić na jakim terenie one leżą, co to jest za projekt który widziała Sabina, kto i jak go zatwierdził

Niestety nie  widziałam tego projektu ,  tylko nam o nim mówiono ( pan  Sobol i pan hmm ten z  zarządu Soboli również ).

I raczej  to nie jest teren przynależny do naszych mieszkań , bo nic w umowach nie mam na ten temat .

A więc  wygląda  to na  teren wspólnoty , wg mnie .

Też nic nie wiem na ten temat, nikt nic nie wspominał nic nie pokazywał. A jeśli teren wspólny to wiadomo, że tak jak by lekki illegal tej inwestycji ;-) Tak jak wspominałem tamten teren mi "wisi" bo i tak nie chodził bym nikomu przy samym oknie, ani nie korzystał bym z niego w żaden sposób inny, jedyne co to finansowani :-)

Ostatnio edytowany przez krasus (2012-07-04 20:18:53)

Offline

 

#118 2012-07-04 20:42:57

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Szlaban może się zamykać po np. 15s już bez czujników - to nie ciężka brama, która komuś może zrobić krzywdę. Na osiedlu Ganta na Klinach szlabany tak właśnie się zamykają więc ... wystarczy napis "szlaban zamyka się po xx sekundach"

Ostatnio edytowany przez kmmareek (2012-07-04 20:43:18)

Offline

 

#119 2012-07-04 21:51:55

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Oki też się z takowymi spotkałem aczkolwiek bezpieczniejsze" są z czujnikami, raczej nikt by nie chciał aby szlaban lądował na dachu jego auta. Kilka razy stałem już w "korku" przy wyjeździe. Można zrobić otwieranie kartą zbliżeniową a do tego rejestrator kto i kiedy wyjeżdza i wjeżdża ;-)
A jak rozwiązany był by sposób otwierania szlabanu z lokali usługowych? Nie mają okna w stronę miejsca gdzie takowy będzie się znajdował a instlacja domofonowa" jest dość kosztowna no chyba, że takowa będzie

Offline

 

#120 2012-07-04 22:15:21

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

lagodnakraina napisał:

wg. mnie szlaban powinien stanac zanim zacznie dzialac przychodnia,powinnismy podjac szybkie dzialania.pozniej bedzie trudniej,lub niemozliwe.

Decyzja czy postawić szlaban lub znak + identyfikatory wcale nie jest oczywista. Każda opcja ma swoich zwolenników i przeciwników. Znak wydaje się prostszym, tańszym i skutecznym rozwiązaniem. Szlaban ma tę wadę, że wjazd jest wąski i gość, który nas odwiedzi może skutecznie zrobić korek - przykłady na osiedlu Obozowa 22-24. Dodatkowym minusem szlabanu jest konieczność jego połączenia z instalacją domofonową bo tego nie przewidziano. Na pewno to zwiększy koszty. Tak jak pisałem powyżej, nie chcemy podejmować decyzji bez konsultacji ze wspólnotą - wybierze większość; oferty przygotujemy na dwa rozwiązania.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://rawood.pl/ przegrywanie kaset vhs w polsce