Forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C

Witamy na forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C w Krakowie. Zapraszamy wszystkich chętnych do dyskusji związanych z naszym osiedlem, okolicą i nie tylko.


#16 2013-02-20 22:07:04

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

krasus napisał:

Nie można tych dyskusji rozpocząć na forum, żeby mieć jakiś pogląd na sytuację?

Pewnie, że można tylko ostatnio dyskutantów mało Ale proszę, poniżej linki do odpowiednich tematów:

- Dyskusja nad zielenią oraz ewentualnymi ogródkami przed blokiem B

- Dyskusja nad wózkowniami i rowerowniami oraz przeznaczeniem pomieszczeń pod schodami

Co do drzwi do komórek to nie ma co otwierać nowego wątku. Formalnie aby zmienić kierunek otwierania drzwi trzeba by poprawić projekt co jest absolutnie nieopłacalne. Udało się jednak znaleźć sposób aby wszystko było legalnie. Zostało przygotowane odpowiednie oświadczenie, które muszą podpisać wszyscy właściciele miejsc postojowych w danym garażu (dotyczy tylko bloku B lub C). Chodzi o to, że mają świadomość wjeżdżając do garażu, że ktoś może otworzyć drzwi i zrobić BUM.

Finansowanie oczywiście przez właścicieli komórek ale nie bezpośrednio. Kiedy wybierzemy drzwi i wykonawcę to drzwi zostaną wymienione hurtowo z pieniędzy wspólnoty. Następnie właściciele jednorazowo lub w ratach zwrócą należność wspólnocie.


Kolejność jest następująca:
- podpisanie oświadczenia i zgłaszanie się chętnych osób do wymiany drzwi (na zebraniu ... stąd prośba o liczne przybycie aby to sprawnie poszło)
- wybór najciekawszych ofert do 18 marca i rozesłanie zainteresowanym
- kolejne zebranie (zapewne w mniejszym gronie, w biurze REDUTY) gdzie nastąpi ewentualna dyskusja nad ofertami i podpisanie umowy (zobowiązania do zwrotu pieniędzy wspólnocie) ... termin zależy od tego jak szybko uda się przegłosować finansowanie zieleni i zebrać finalne koncepcje, które na wspomnianym zebraniu mają być również przedyskutowane

Offline

 

#17 2013-02-20 22:23:26

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

zarządca daj sobie spokój - wystarczy podstawowa wiedza - jak masz zalegalizowany wodomierz (jak to piszesz z atestami itd.) ale klasy A, a główny w bloku jest klasy C to czego niby oczekujesz? .... wysil się, pomyśl, poszukaj  i choć raz odpisz zwracając honor......
Kup sobie klasy C, napisz do reduty by nie dodawali Ci w rozliczeniu uchybu i tyle, będziesz płacił ze wskazań, ale licz się z tym, że nagle zaczniesz zużywać więcej wody - dlaczego? znów pomyśl...

Offline

 

#18 2013-02-20 23:04:30

zarządca

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-16
Posty: 39
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

Tak - masz racje - jesteście wspaniałomyślni.

EDIT ADMIN: a nie można tak na czacie pogadać tylko posty nabijać bez sensu?

Offline

 

#19 2013-02-20 23:07:33

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

zarządca napisał:

Tak - masz racje - jesteście wspaniałomyślni.

To tyle, co chciałeś powiedzieć w tym temacie?

Offline

 

#20 2013-02-21 00:48:31

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

rozumiem, że są to liczniki różnej klasy i odczyty mogą być rozbieżne. Osobiście uważam, że rzeczywistego uchybu wody nie jesteśmy stwierdzić posiadając nieopomiarowane jej ujęcie na potrzeby administracji. Koszt wodomierza chyba tak bardzo nie uszczupli naszego budżetu a będziemy mieli jasną sytuację i bynajmniej nie chodzi o ograniczenie jej zużycia przez firmę sprzątającą a tylko o urealnienie faktycznej straty.

Offline

 

#21 2013-02-21 08:09:44

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

krasus napisał:

rozumiem, że są to liczniki różnej klasy i odczyty mogą być rozbieżne. Osobiście uważam, że rzeczywistego uchybu wody nie jesteśmy stwierdzić posiadając nieopomiarowane jej ujęcie na potrzeby administracji. Koszt wodomierza chyba tak bardzo nie uszczupli naszego budżetu a będziemy mieli jasną sytuację i bynajmniej nie chodzi o ograniczenie jej zużycia przez firmę sprzątającą a tylko o urealnienie faktycznej straty.

Wniosek o założenie licznika przyjęty i przekazany do realizacji

Offline

 

#22 2013-02-25 21:09:53

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

@Krzysztof
dało by radę aby tak jak to ma miejsce w innych wspólnotach Reduda wywiesiła informację pt.: "zakres prac wykonywanych na terenie wspólnoty ..." na tablicach informacyjnych. Nie pamiętam czy taka informacja była gdzieś przedstawiana ale mogli byśmy być "uświadomieni" za co płacimy oraz co i ile razy w ciągu tygodnia/miesiąca/roku będzie wykonywane.

Offline

 

#23 2013-02-25 21:58:40

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

krasus napisał:

@Krzysztof
dało by radę aby tak jak to ma miejsce w innych wspólnotach Reduda wywiesiła informację pt.: "zakres prac wykonywanych na terenie wspólnoty ..." na tablicach informacyjnych. Nie pamiętam czy taka informacja była gdzieś przedstawiana ale mogli byśmy być "uświadomieni" za co płacimy oraz co i ile razy w ciągu tygodnia/miesiąca/roku będzie wykonywane.

Krasus ... kolejny punkt dla Ciebie za dobry pomysł . Dołączę do listy żądań.

Offline

 

#24 2013-03-01 12:28:00

eax

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-29
Posty: 52
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

Nie dalem rady byc na zebraniu wiec zapytam tutaj.

Jak wlasciwie wyglada sprawa wymiany drzwi w komorkach? Czy jest na to jakas firma wybrana, jaki koszt itd.

Offline

 

#25 2013-03-05 10:40:25

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

eax napisał:

Nie dalem rady byc na zebraniu wiec zapytam tutaj.

Jak wlasciwie wyglada sprawa wymiany drzwi w komorkach? Czy jest na to jakas firma wybrana, jaki koszt itd.

Zobacz post nr 16 w tym wątku. Aktualnie zbieramy podpisy pod oświadczeniem właścicieli miejsc postojowych pod blokami B i C. Równocześnie szukamy ofert pod kątem najniższej ceny. Chcielibyśmy w tej sprawie zrobić mini techniczne spotkanie zainteresowanych osób i połączyć je zebraniem związanym z wyborem koncepcji zieleni. Tu też trwa zbieranie pomysłów i ofert.

W tym miejscu prośba do wszystkich którzy nie byli na zebraniu i/lub są właścicielami miejsc postojowych pod blokami B i C o udanie się do biura REDUTY i zagłosowanie pod uchwałami oraz podpisanie w/w oświadczenia. Znacznie przyspieszy to bieg spraw wspólnoty.

Offline

 

#26 2013-03-05 15:47:39

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

ja posiadam komórkę lokatorską i nie chcę wymiany drzwi

Offline

 

#27 2013-03-05 15:50:54

obozoweTango

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-15
Posty: 76
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

krasus napisał:

ja posiadam komórkę lokatorską i nie chcę wymiany drzwi

Wymiana nie jest obowiązkowa i nikt nikogo nie będzie do tego zmuszał:)
Chodzi tylko o to że wymieniając hurtowo będzie po prostu taniej niż na własna rękę:)

Offline

 

#28 2013-03-19 16:55:07

tecku

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-09-19
Posty: 146
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

Mógłby ktoś streścić jakie ustalenia/opinie miały miejsce na zebraniu wspólnoty. Nie mogłem się wyrwać z pracy, a chętnie bym się dowiedział. Dodatkowo czy są w biurze jakieś uchwały do zagłosowania dla osób, które nie posiadają miejsc postojowych.

Offline

 

#29 2013-03-22 12:13:36

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

tecku napisał:

Mógłby ktoś streścić jakie ustalenia/opinie miały miejsce na zebraniu wspólnoty. Nie mogłem się wyrwać z pracy, a chętnie bym się dowiedział. Dodatkowo czy są w biurze jakieś uchwały do zagłosowania dla osób, które nie posiadają miejsc postojowych.

Trochę tego było, protokół z zebrania powinien dojść do wszystkich, którzy nie byli lada dzień. Większość rzeczy zacznie obowiązywać jak przejdą uchwały a obecnie głosowało 43% (w tym na zebraniu 39% ... z czego jeszcze ponad 12% to Sobola). Mamy więc podobną sytuację jak we wrześniu - uchwały przeszły późno i wiele rzeczy nie udało się zrobić

Najważniejsze ustalenia/informacje:
- został obniżony czynsz

- w drodze kompromisu po dyskusji ustalono wysokość zaliczki na fundusz remontowy 80gr/m2 (zamiast 1zł/m2) z automatycznym obniżeniem od stycznia do 50gr/m2 Środki zgromadzone w ten sposób posłużą do zrealizowania wielu inwestycji na terenie wspólnoty (zieleń, kosze, ławki, poprawa oświetlenia na klatkach, bramka do skośnej itp.)

- trwa również głosowanie nad rozliczaniem śmieci ... mamy do zapłacenia prawie 10000zł

- część drobnych inwestycji była dyskutowana na zebraniu i zatwierdzana przez podniesienie ręki np wspomniana bramka, która od nowego roku szkolnego powinna już służyć dzieciom
- zieleń była dyskutowana pobieżnie ... uchwała zezwala na jej wykonanie ale wszelkie szczegóły będą dyskutowane na osobnym zebraniu (koncepcja/cena itp.)

- wymiana drzwi w komórkach ... ostatni raz ogłosiłem "przetarg na 14dni" i czekam na oferty. Zainteresowani mieszkańcy zdecydują, która opcja cenowo i jakościowo im odpowiada. Tu też zbieramy zgodę właścicieli miejsc postojowych co idzie strasznie wolno

- monitoring po raz kolejny został odrzucony

- firma ALFAMEDIX prawdopodobnie nie ruszy co ma swoje konsekwencje ... lokal może zostać sprzedany i/lub wynajęty na inną działalność ... dodatkowo ponieważ uchwała z wrześniowego zebrania przeszła późno nie został zrealizowany parking, który musimy zrobić na własny koszt ... za użytkowanie części wspólnej zostanie pobrana opłata od właścicielki chyba, że Pani Gabriela zaproponuje alternatywne rozwiązanie (na razie jest problem z bezpośrednim kontaktem) ... również nie wiadomo co z zamkniętym parkingiem ... brak reakcji ze strony Soboli

- na zebraniu było tylko dwoje właścicieli mieszkań na parterze bloku B, ustaliliśmy, że o losie barierek zdecydują sami mieszkańcy poza zebraniem, wspólnota się dostosuje ... nie wchodzi jednak w grę realizacja ogródków
/// zebranie się odbyło: głosami 4 do 1 ustalono, że barierki powinny zostać oraz, że powinny być wykończone sztachetami lub poliwęglanem na koszt mieszkańców parteru. Lokator, który głosował przeciw zgadza się na takie rozwiązanie pod warunkiem wykonania dojścia do parkingu. Tak czy inaczej zgodnie z zapisami nadzoru budowlanego chodnik nie powinien być podzielony co obecnie nie jest spełnione i zgodnie z życzeniem mieszkańców tak pozostanie. ///

- z większością inwestycji ruszymy jak zima odpuści ale warunkiem koniecznym jest przegłosowanie uchwały o funduszu remontowym inaczej nie będzie pieniędzy

... jak się coś komu przypomni to niech dopisze

Offline

 

#30 2013-03-24 00:13:17

eax

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-29
Posty: 52
Punktów :   

Re: Zebranie wspólnoty 28.02.2013

wyciagnalem wczoraj ze skrzynki karte do glosowania uchwal i mam pewne uwagi:
- nie wiem czy to przypadek, ale karta do glosowania jest tylko dla uchwal od 1 do 4. a jak z pozostalymi? na karcie z wynikami jest 7 nieprzeglosowanych uchwal
- szkoda, ze nie zostalo dolaczone oswiadczenie dla wlascicieli miejsc postojowych. generalnie pracuje w podobnych godzinach jak reduta wiec podejscie do nich jest dla mnie problematyczne i zapewne nie tylko ja mam taki problem

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.obozowa38bc.pun.pl