krzysztof - 2013-02-18 18:05:26

W dniu 28 luty 2013r. (CZWARTEK) o godz. 17:30 w Szkole Podstawowej nr 53 przy ul. Skośnej 8 w Krakowie odbędzie się coroczne zebranie sprawozdawcze z działalności Zarządu za rok 2012.

Agenda zebrania:

17:30 – rozpoczęcie zebrania, sprawdzenie listy obecności i przyjęcie porządku obrad
17:35 – głosowanie nad zaległą uchwałą nr 5/2012 w sprawie najmu placu zabaw i pełnomocnictwa dla Zarządu
17:45 – sprawozdanie z działalności Zarządu Wspólnoty za okres 2012r (przedstawienie kosztów i przychodów wspólnoty, omówienie rozliczenia mediów, usług świadczonych na rzecz wspólnoty, dokonanych inwestycji itp.); podsumowanie zarządu sprawowanego przez firmę Sobola
18:15 – głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie akceptacji sprawozdania za okres 2012r i udzielenia absolutorium dla Zarządu
18:20 – dyskusja i głosowanie nad przyjęciem - Planu gospodarczego na 2013r (wysokość zaliczki czynszowej, rozbicie opłat za komórki i miejsca postojowe)
18:50 – głosowanie nad uchwałami w załączniku;
19:00 – ustalenie zaliczki na fundusz remontowy – głosowanie; dyskusja nad koncepcją wykonania zieleni wokół bloków – ew. podjęcie uchwały w tej sprawie; dyskusja nad rozwiązaniem problemu 5-ciu ogródków przed blokiem B w nawiązaniu do projektu zieleni (zebranie opinii mieszkańców dotyczących w/w ogrodków oraz co należy zrobić z balustradą przed blokiem B)
19:30 – dyskusja nad podjętą uchwałą nr ?/2012 w sprawie montażu reklamy, klimatyzatorów oraz urządzeń w części wspólnej przez firmę ALFAMEDIX (ustalenie sposobu postępowania w przypadku niewywiązania się z zapisów treści uchwały)
19:45 – wymiana drzwi do komórek, podpisanie oświadczenia właścicieli miejsc postojowych pod blokami B oraz C
20:00 – dyskusja nad wózkowniami i rowerowniami oraz przeznaczeniem pomieszczeń pod schodami
20:15 – wolne wnioski
20:30-  zakończenie zebrania.


W związku z faktem, że przytłaczająca większość tematów dotyczy spraw finansowych (wysokości czynszu, wysokości funduszu remontowego, ew. funduszu inwestycyjnego, rozliczenia mediów itp.) bardzo prosimy o liczne przybycie nawet na późniejszą godzinę. Pozwoli to sprawnie przeprowadzić głosowanie (po wrześniowym zebraniu głosowanie nad uchwałami trwało minimum 1,5 miesiąca) a także zebrać opinie mieszkańców nt. głównych inwestycji w roku 2013: wykonanie zieleni, montaż ławek, budowa parkingu, wymiana drzwi do komórek, utworzenie miejsca na rowery, dalsze losy ogródków przed blokiem B i barierki, oznakowanie parkingu.

Szczególnego omówienia wymaga rozliczenie usługi wywozu śmieci. Zbierana zaliczka na ten cel przez cały rok 2011 i 10 miesięcy roku 2012 była prawie dwukrotnie za niska w stosunku do faktur usługodawców (najpierw MPO a potem Bracia Strach). Stąd powstał dług wynoszący prawie 10000zł, który to zostanie rozliczony w sposób ustalony na zebraniu - rozliczenie go według zużycia wody dla dużej części mieszkańców oznaczałoby dopłaty rzędu 200-400zł.

Kolejna sprawa to rozliczenie uchybu wody co powinno być robione każdego roku. Ponieważ firma Sobola tego nie uczyniła rozliczenie obejmuje dwa ostatnie lata.

Załatwienie tych dwóch spraw oznacza, że wspólnota zostaje z czystym kontem dzięki czemu możliwe będzie obniżenie stawki czynszowej - szczegóły na zebraniu.

krasus - 2013-02-19 19:26:42

hmm co to za "uchyb wody"? rozumiem, że różnica pomiędzy wodomierzami indywidualnymi a głównym? może trzeba by było "wyciek" zlokalizować, no chyba, że grasuje jakiś złodziej, bo sądząc kwotowo to chyba nie taki mały ten uchyb i dlaczego wspólnoty obok posiadające starsze budynki również zarządzane przez REDUTĘ nie mają takiej pozycji na rozliczeniu?

przemeko - 2013-02-19 22:03:43

U mnie wyszło 50 złoty za "straty wody"!
O co chodzi?

krzysztof - 2013-02-19 23:40:22

przemeko napisał:

U mnie wyszło 50 złoty za "straty wody"!
O co chodzi?

Uchyb to różnica pomiędzy wskazaniem głównego wodomierza a sumą wszystkich wodomierzy na budynku. O uchybie i sposobie jego rozliczania była gorąca dyskusja na zebraniu wrześniowym. Uchyb zawsze występuje i jest różnie rozliczany: albo bezpośrednio jako konkretna pozycja albo jest wrzucany w pozostałe koszta wspólnoty (zależnie od zarządcy). Z tego co wiem uchyb wcale nie jest mały i waha się pomiędzy 6-9% całkowitego zużycia wody. Wraz ze starzeniem się liczników ta liczba wzrasta i stąd konieczność ich wymiany. Uchyb tworzy także woda zużywana do sprzątania klatek, schodów, garaży oraz podlewania (nie wspominam o wodzie zużytej przez SOBOLę podczas wykańczania mieszkań). Wartość ta jest także wskaźnikiem czy ktoś wody nie kradnie - jeśli przekracza 10% należy sprawdzić instalację.

Nie pamiętam konkretnej liczby ale w naszym przypadku wartość uchybu to ponad 5000zł, które musi zostać jakoś zapłacone. Normalnie uchyb powinien być określany na koniec roku kalendarzowego i rozliczany. W przypadku zarządu Soboli tak się jednak nie stało. Lokatorzy zapłacili tylko za wodę wskazaną przez liczniki natomiast uchyb i związana z nim faktura nie została rozliczona. Robimy to dopiero teraz po raz pierwszy. W następnym roku uchyb zostanie rozliczony tylko za rok 2013.

Dodam, że mówimy tutaj o stracie ok 23-24m3 wody miesięcznie co daje mniej niż 1m3 dziennie.

Jeśli są jakieś pytania to proszę pytać.

@Krasus
Wspólnoty obok również mają te pozycję.

zarządca - 2013-02-19 23:56:45

Witam,

no może teraz wspolnota zrozumie że tzw obniżka czynszu to chora wyobraźnia Pana Krzysztofa. Za wodę trzeba płacic za kogoś -50 zl na mieszkanie (lokali mamy około 100 więc 5 tys za wodę). Koszt wywozu śmieci to już porażka na całej lini. A uchwały żeby podnieśc fundusz remontowy o 500% celem upiekszania latoroślami za 25  tys to nawet Prezez Sobola na to by nie wpadł. Głosujcie jeszcze nad uchwałą nr 5 a zarządaca będzie księgował wpłaty jak będzie mu wygodniej tzn odsetki na pocżatku . Wasze wpłaty za dany miesiąc beda księgowane za okresy wsteczne(np opłaty sporne) a nie bieżace. I co najbardziej mnie śmieszy uchwały moga przejść bo nie macie własnego zdania bo co powiecie że reduta tez nie pasuje. Panie Krzysztofie jak będzie obnizka czynszu o 1% to chyba nie za kadencji tego zarzadu. A i jeszcze super sprawa- uchwalmy że wszystkie podwyżki obowiazują od stycznia 2013 r a co? A może od czerwca 2012. Podwyżka za miesiące wstecz. Ciekawe - ale ktoś z członków wspólnoty zaskarży w sadzie uchwałę i bedą koszty to może reduta zmądrzeje. Można by jeszcze pisac długo ale szkoda się denerwować .
Tak to tylko 1 m3 dziennie -pestka- 1000 litrów wody do mycia klatek i podlewania roslinek. Och jak posadzą krzewy za 25 tys to uchyba będzie mniejszy . No a co do wymiany wodomierzy proponuje co rok na koszt wląsciciela - a co. Tylko patrzeć jak ze 140 zł czynszu za kadencji tego waszego lotra soboli teraz bedzie 250  opłat i co rok dodatkowo uchyba 100 zl za mieszkanie. Bo co to 2 m3 przy tak duzej egzotycznej roslinnosci. A i może dajmy za zarządzanie budynkiem nie 37 tys a 50 tys reducie bo dobrze zarządzają.

krasus - 2013-02-20 08:14:04

@Krzysztof
Niby dlaczego mamy płacić za wodę zużytą przez sobola, poza tym jakim cudem się to stało skoro akurat ta jedna rzecz była opomiarowana zresztą przecież on podobno płacił za media przez siebie zużywane (takie było oficjalne jego jako ówczesnego zarządcy stanowisko)?
hmm skoro ta woda jest zużywana przez zarządcę do czynności codziennych to może opomiarować im kranik szczególnie, że sprzątanie budynku itd. to bagatela 2600zł miesięcznie, zużytą przez nich wodę wrzucić do "sprzątania budynku" i okaże się jaka rzeczywiście jest różnica między wskazaniami wodomierzy..

Nawiązując do zarządcy. Co wchodzi w skład wykonania zieleni za raptem 25.000,00 zł na naszych "hektarach"?


@zarządco jak byk pisze "...zmiana stawek od 01.03.2013..."

krzysztof - 2013-02-20 10:24:45

@krasus :)

Pomysł opomiarowania kranu ogólnie dostępnego już padł. Zgodziliśmy się z Mateuszem, że nie ważne czy kosztami żutej wody obciążymy firmę sprzątającą czy też rozliczymy ją sami to i tak ostatecznie będziemy musieli za nią zapłacić. Praktyka firm sprzątających jest taka, że korzystają z wody dostępnej na miejscu. Prawda jest też taka, że ograniczanie im zużycia wody może spowodować "oszczędne" sprzątanie.

O samym uchybie można poczytać tutaj: Wodomierz prawdę ci powie, ale…

REDUTA ma swoje normy i doświadczenia z zarządzania innymi wspólnotami stąd ma jakąś statystykę dotyczącą wartości uchybu i jest go wstanie monitorować. Na tle innych wspólnot i tak wypadamy bardzo dobrze.
Co do wody zużytej przez SOBOLę nie chcę się wypowiadać bo nie mam najmniejszej możliwości oceny zużycia. Pozostaje tylko pilnować kiedy będzie budował komórki w garażu aby wodę miał swoją.

Tak jak pisałem wcześniej - uchyb rozliczamy po raz pierwszy ponieważ SOBOLa tego nie uczynił ... mamy więc kumulację. Inaczej mówiąc za 2011 rok została zapłacona faktura dostawcy a sumaryczna kwota od mieszkańców jej nie pokryła. Różnica (in minus) dodała się do długu. Normalnie gdy wspólnota jest na plusie to uchyb może być z niego rozliczony i nawet nikt nie wie, że za niego zapłacił.

Jeśli są jakieś dodatkowe pytania będzie można o tym porozmawiać na zebraniu.

---------------------------------------------------------------

Dzięki utrzymaniu stawki czynszowej na poziomie 2.3zł pomimo drobnych inwestycji, sporego zadłużenia (nie tylko tego wykazanego ... pisałem kiedyś o przeglądach, ubezpieczeniu itp. na które SOBOLa nie zostawił pieniędzy -> naszymi zaliczkami zapłacił min faktury za sprzątanie o 10000zł wyższe niż założone - zob. podsumowanie, które rozdawałem we wrześniu na zebraniu) wspólnota niemal wyszła na 0 z wyjątkiem:
- uchybu wody
- śmieci, które okazały się koniem trojańskim

Dodam, że SOBOLa miał błędy w sprawozdaniu finansowym i nie mógł ich znaleźć ... stąd rozliczenie przyszło dopiero teraz wraz z zaproszeniem.

---------------------------------------------------------------

Wspomniane śmieci:
- miesięczna opłata dla MPO od początku do marca lub kwietnia 2012: ~2600zł (umowa podpisana przez SOBOLa)
- miesięczna opłata dla BRACIA STRACH od marca lub kwietnia 2012 do końca października : ~2050zł (umowa podpisana przez SOBOLa, wypowiedziana na początku lipca 2012 przez REDUTĘ)
- miesięczna opłata dla MPO od listopada 2012: ~830zł (umowa podpisana przez REDUTę)


Biorąc pod uwagę rok 2012 zebrane zaliczki tylko w połowie pokryły faktury. Przy obecnej umowie nie byłoby żadnych dopłat.

---------------------------------------------------------------

Czynsz zostanie podzielony:
- stawka eksploatacyjna
- opłata za komórki i/lub miejsca postojowe
- zaliczka na wodę zimną

Dwie pierwsze pozycje są dużo niższe niż obecny czynsz. Zaliczka na wodę będzie urealniona tak aby nie było dopłat co pół roku. Dodatkowo każdy może sobie sam ustalić ile chce wspomnianej zaliczki płacić.
Budżet jest tak skrojony, że lekko wychodzi na plus w 2014 roku. Wszelkie naprawy i drobne inwestycje będą realizowane z fundusz remontowego.

Jeśli chcemy zrobić coś więcej musimy zebrać pieniądze albo celowym funduszem inwestycyjnym albo podnieść na jakiś czas fundusz remontowy.
Te 25000zł to tylko propozycja (jedna z ofert na zieleń miała ok 20000zł) ... zależnie od tego co chcemy zrobić w tym roku musimy ustalić odpowiedni budżet inwestycyjny.

CEL: Zero zaległości na koniec roku 2013 :)

krasus - 2013-02-20 14:42:06

no chyba nie chcesz mi powiedzieć, że biedna sprzątaczka codziennie zużywa 1000l wody ;) (pięćdziesiąt dwudziesto litrowych wiader) na utrzymanie porządku w 9-ciu klatkach oraz utrzymanie tego czegoś co niektórzy nazywają trawnikami.

Poza tym hmmm ...budowa parkingu... z tego co pamiętam to pani sobol się zobowiązała to wykonać w zamian za hmm bodajże pozwolenie na reklamę ii klimatyzatory (nie pamiętam i mogę się mylić)?
Naprawdę jest sens upakować ławki hmmm na trawniku między parkingiem a .... parkingiem - inhalacje są zdrowe ale raczej nie takie :P

krzysztof - 2013-02-20 15:41:28

krasus napisał:

no chyba nie chcesz mi powiedzieć, że biedna sprzątaczka codziennie zużywa 1000l wody ;) (pięćdziesiąt dwudziesto litrowych wiader) na utrzymanie porządku w 9-ciu klatkach oraz utrzymanie tego czegoś co niektórzy nazywają trawnikami.

Raczej nie Pani sprzątaczka tylko błędy liczników:

Należy nadmienić, że różnice ( „uchyby”) pomiędzy wskazaniami wodomierza głównego na budynku, a sumą wskazań wodomierzy indywidualnych występują praktycznie zawsze  i zostały przewidziane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2007r w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać wodomierze  oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów  pomiarowych ( Dz. U 2007, nr 209, poz. 1513), jak również dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady MID. W myśl obowiązujących przepisów błędy graniczne dopuszczalne wodomierzy  w użytkowaniu są równe dwukrotnej wartości błędów granicznych dopuszczalnych, co w praktyce przekłada się na błędy w granicach + 10%. Odchylenia wskazań wodomierzy do 10% są zatem uznawane za zjawisko zupełnie normalne i mieszczące się w normie. Niepokojące są natomiast odchylenia powyżej 10%.

krasus napisał:

Poza tym hmmm ...budowa parkingu... z tego co pamiętam to pani sobol się zobowiązała to wykonać w zamian za hmm bodajże pozwolenie na reklamę ii klimatyzatory (nie pamiętam i mogę się mylić)?
Naprawdę jest sens upakować ławki hmmm na trawniku między parkingiem a .... parkingiem - inhalacje są zdrowe ale raczej nie takie :P

Zapraszam na zebranie.

zarządca - 2013-02-20 16:45:32

Licznik jest legalizowany i po to jest  zakładany żeby płacic za aktualne zużycie wody. To co teraz mamy to złodziejstwo, matactwo i typowy brak odpowiedzialności. Prezes Sobola miał jak ktoś przytacza nieprawidłowości w sprawozdaniu finansowym. To zadaje pytanie- co zrobil zarząd Reduta żeby to wyjaśnic. Prokurator wie o tym? Jesli nie to nie przyjmuje tego do wiadomości. Jeszcze przed wyborem Reduty głośno było od innych wspólnot jak to ten cudowny zarządca przesyła rozliczenia roczne z dodatkowymi opłatami za tzw. uchyby i inne i to w takich kwotach że tylko wyzaszić w powietrze tego zarządce. Dostać 500 - 600 zł dopłaty to tylko kwestia czasu pod tym zarządcą. Pytanie mam jeszcze jedno- skoro jest ten uchyb to żadam odpowiedzi oficjalnej z czego on wynika a nie z domysłów.Niedopuszczlne jest uchwalanie podyżek z data wsteczną. Może ludzie we współnocie się obudza i nie będą głosowac za tymi uchwałami.

krzysztof - 2013-02-20 17:52:17

zarządca napisał:

Licznik jest legalizowany i po to jest  zakładany żeby płacic za aktualne zużycie wody. To co teraz mamy to złodziejstwo, matactwo i typowy brak odpowiedzialności.

Sam sobie odpowiadasz na swój zarzut. Po co jest legalizacja? No właśnie po to aby tolerancja odczytu licznika powróciła do normy. TOLERANCJA ODCZYTU - słowo klucz - istnieje zawsze. Chcesz płacić za realne zużycie? Kupmy więc  bardzo dokładne liczniki (parę stówek na głowę) i nagle się okaże, że jednak zużywasz więcej niż Ci się wydaje.

zarządca napisał:

Pytanie mam jeszcze jedno- skoro jest ten uchyb to żadam odpowiedzi oficjalnej z czego on wynika a nie z domysłów.

1. Podejdź do REDUTY i poproś o sumaryczny odczyt liczników z końca 2012 oraz oczyt wykonany przez wodociągi: różnica = uchyb. Chyba, że uważasz iż wodociągi nas kłamią albo REDUTA zaniża wskazania liczników? Wtedy to tylko prokuratura zostaje.
2. Oficjalną odpowiedź (dokładność pomiaru) możesz uzyskać od producenta liczników. Polecam zadzwonić lub napisać.

zarządca napisał:

Prezes Sobola miał jak ktoś przytacza nieprawidłowości w sprawozdaniu finansowym. To zadaje pytanie- co zrobil zarząd Reduta żeby to wyjaśnic. Prokurator wie o tym? Jesli nie to nie przyjmuje tego do wiadomości.

Podejdź do REDUTY, zapytaj, to nie boli :) 

zarządca napisał:

Niedopuszczlne jest uchwalanie podyżek z data wsteczną. Może ludzie we współnocie się obudza i nie będą głosowac za tymi uchwałami.

Czytanie ze zrozumieniem szwankuje. Dodam, że za sposobem rozliczania uchybu to Sobola się podpisał rencami i nogami na TAK.

krasus - 2013-02-20 18:10:48

@Krzysztof
Tak ale uchyb powstaje również wówczas kiedy reduta dokona odczytu w godzinach X a wodociągi w godzinach Y albo w inny dzień.

kolejne nie możemy zaoszczędzić "odrobinę" na prądzie? po co nasze garaże są oświetlone przez 24h? Tylko proszę nie mów o przepisach bo wiele wspólnot nawet sąsiednich ma garaże "ciemne" a oświetlenie włącza się selektywnie przy użyciu czujek ruchu. Nie możemy tego zmienić? Mamy klika godzin "szczytowych" a w godzinach okołopołudniowych oraz nocnych ruch jest sporadyczny.

revlonik - 2013-02-20 18:20:40

krasus napisał:

kolejne nie możemy zaoszczędzić "odrobinę" na prądzie? po co nasze garaże są oświetlone przez 24h? Tylko proszę nie mów o przepisach bo wiele wspólnot nawet sąsiednich ma garaże "ciemne" a oświetlenie włącza się selektywnie przy użyciu czujek ruchu. Nie możemy tego zmienić? Mamy klika godzin "szczytowych" a w godzinach okołopołudniowych oraz nocnych ruch jest sporadyczny.

temat był poruszany na ostatnim zebraniu - była taka propozycja ale to wszystko kosztuje, budżet wspólnoty był UJEMNY to z czego za zapłacić ? polecam temat poruszyć we czwartek

krasus - 2013-02-20 19:24:45

krzysztof napisał:

...
19:00 – ustalenie zaliczki na fundusz remontowy – głosowanie; dyskusja nad koncepcją wykonania zieleni wokół bloków – ew. podjęcie uchwały w tej sprawie; dyskusja nad rozwiązaniem problemu 5-ciu ogródków przed blokiem B w nawiązaniu do projektu zieleni (zebranie opinii mieszkańców dotyczących w/w ogrodków oraz co należy zrobić z balustradą przed blokiem B)
...
19:45 – wymiana drzwi do komórek, podpisanie oświadczenia właścicieli miejsc postojowych pod blokami B oraz C
20:00 – dyskusja nad wózkowniami i rowerowniami oraz przeznaczeniem pomieszczeń pod schodami
...

Nie można tych dyskusji rozpocząć na forum, żeby mieć jakiś pogląd na sytuację?

Np. kto i jak ma finansować wymianę drzwi i "stworzenie" ogródków? Oraz jakie są koncepcje przeznaczenia pomieszczeń pod schodami?

zarządca - 2013-02-20 21:32:32

Jej co ty Krzysztof wypisujesz. Nie jestem w zarządzie żeby badać dokumenty ale z tego co wiem
Ty jesteś . Co do liczników to ręce mi opadają. W moim drugim mieszkaniu liczniki się legalizuje lub wymienia co 5 lat. Nowe są z atestami i spełniaja normy. Więc zostawcie te liczniki w spokoju gdyż moge się zalożyc ze ten uchyb to nie przez liczniki. Po to jest zarząd ze ma przedstawic zrozumiały powód z dowodami ubytku 1000 l wody dziennie. Zresztą kradziez wody jest karana - dla mnie to kradzież lub płacimy za wycieki awarie itp.Ale wycieki awarie sa w gesti zarzadu a nie mojej. Za 38 tys za zarzadzanie moga chyba cos robić. Polski apsurd - masz liczniki ale i tak sa złe i płacisz wg wskazań zarzadcy. HA HA HA

krzysztof - 2013-02-20 22:07:04

krasus napisał:

Nie można tych dyskusji rozpocząć na forum, żeby mieć jakiś pogląd na sytuację?

Pewnie, że można tylko ostatnio dyskutantów mało :/ Ale proszę, poniżej linki do odpowiednich tematów:

- Dyskusja nad zielenią oraz ewentualnymi ogródkami przed blokiem B

- Dyskusja nad wózkowniami i rowerowniami oraz przeznaczeniem pomieszczeń pod schodami

Co do drzwi do komórek to nie ma co otwierać nowego wątku. Formalnie aby zmienić kierunek otwierania drzwi trzeba by poprawić projekt co jest absolutnie nieopłacalne. Udało się jednak znaleźć sposób aby wszystko było legalnie. Zostało przygotowane odpowiednie oświadczenie, które muszą podpisać wszyscy właściciele miejsc postojowych w danym garażu (dotyczy tylko bloku B lub C). Chodzi o to, że mają świadomość wjeżdżając do garażu, że ktoś może otworzyć drzwi i zrobić BUM.

Finansowanie oczywiście przez właścicieli komórek ale nie bezpośrednio. Kiedy wybierzemy drzwi i wykonawcę to drzwi zostaną wymienione hurtowo z pieniędzy wspólnoty. Następnie właściciele jednorazowo lub w ratach zwrócą należność wspólnocie.


Kolejność jest następująca:
- podpisanie oświadczenia i zgłaszanie się chętnych osób do wymiany drzwi (na zebraniu ... stąd prośba o liczne przybycie aby to sprawnie poszło)
- wybór najciekawszych ofert do 18 marca i rozesłanie zainteresowanym
- kolejne zebranie (zapewne w mniejszym gronie, w biurze REDUTY) gdzie nastąpi ewentualna dyskusja nad ofertami i podpisanie umowy (zobowiązania do zwrotu pieniędzy wspólnocie) ... termin zależy od tego jak szybko uda się przegłosować finansowanie zieleni i zebrać finalne koncepcje, które na wspomnianym zebraniu mają być również przedyskutowane

kmmareek - 2013-02-20 22:23:26

zarządca daj sobie spokój - wystarczy podstawowa wiedza - jak masz zalegalizowany wodomierz (jak to piszesz z atestami itd.) ale klasy A, a główny w bloku jest klasy C to czego niby oczekujesz? .... wysil się, pomyśl, poszukaj  i choć raz odpisz zwracając honor......
Kup sobie klasy C, napisz do reduty by nie dodawali Ci w rozliczeniu uchybu i tyle, będziesz płacił ze wskazań, ale licz się z tym, że nagle zaczniesz zużywać więcej wody - dlaczego? znów pomyśl...

zarządca - 2013-02-20 23:04:30

Tak - masz racje - jesteście wspaniałomyślni.

EDIT ADMIN: a nie można tak na czacie pogadać tylko posty nabijać bez sensu?

kmmareek - 2013-02-20 23:07:33

zarządca napisał:

Tak - masz racje - jesteście wspaniałomyślni.

To tyle, co chciałeś powiedzieć w tym temacie?

krasus - 2013-02-21 00:48:31

rozumiem, że są to liczniki różnej klasy i odczyty mogą być rozbieżne. Osobiście uważam, że rzeczywistego uchybu wody nie jesteśmy stwierdzić posiadając nieopomiarowane jej ujęcie na potrzeby administracji. Koszt wodomierza chyba tak bardzo nie uszczupli naszego budżetu a będziemy mieli jasną sytuację i bynajmniej nie chodzi o ograniczenie jej zużycia przez firmę sprzątającą a tylko o urealnienie faktycznej straty.

krzysztof - 2013-02-21 08:09:44

krasus napisał:

rozumiem, że są to liczniki różnej klasy i odczyty mogą być rozbieżne. Osobiście uważam, że rzeczywistego uchybu wody nie jesteśmy stwierdzić posiadając nieopomiarowane jej ujęcie na potrzeby administracji. Koszt wodomierza chyba tak bardzo nie uszczupli naszego budżetu a będziemy mieli jasną sytuację i bynajmniej nie chodzi o ograniczenie jej zużycia przez firmę sprzątającą a tylko o urealnienie faktycznej straty.

Wniosek o założenie licznika przyjęty i przekazany do realizacji :)

krasus - 2013-02-25 21:09:53

@Krzysztof
dało by radę aby tak jak to ma miejsce w innych wspólnotach Reduda wywiesiła informację pt.: "zakres prac wykonywanych na terenie wspólnoty ..." na tablicach informacyjnych. Nie pamiętam czy taka informacja była gdzieś przedstawiana ale mogli byśmy być "uświadomieni" za co płacimy oraz co i ile razy w ciągu tygodnia/miesiąca/roku będzie wykonywane.

krzysztof - 2013-02-25 21:58:40

krasus napisał:

@Krzysztof
dało by radę aby tak jak to ma miejsce w innych wspólnotach Reduda wywiesiła informację pt.: "zakres prac wykonywanych na terenie wspólnoty ..." na tablicach informacyjnych. Nie pamiętam czy taka informacja była gdzieś przedstawiana ale mogli byśmy być "uświadomieni" za co płacimy oraz co i ile razy w ciągu tygodnia/miesiąca/roku będzie wykonywane.

Krasus ... kolejny punkt dla Ciebie za dobry pomysł :). Dołączę do listy żądań.

eax - 2013-03-01 12:28:00

Nie dalem rady byc na zebraniu wiec zapytam tutaj.

Jak wlasciwie wyglada sprawa wymiany drzwi w komorkach? Czy jest na to jakas firma wybrana, jaki koszt itd.

krzysztof - 2013-03-05 10:40:25

eax napisał:

Nie dalem rady byc na zebraniu wiec zapytam tutaj.

Jak wlasciwie wyglada sprawa wymiany drzwi w komorkach? Czy jest na to jakas firma wybrana, jaki koszt itd.

Zobacz post nr 16 w tym wątku. Aktualnie zbieramy podpisy pod oświadczeniem właścicieli miejsc postojowych pod blokami B i C. Równocześnie szukamy ofert pod kątem najniższej ceny. Chcielibyśmy w tej sprawie zrobić mini techniczne spotkanie zainteresowanych osób i połączyć je zebraniem związanym z wyborem koncepcji zieleni. Tu też trwa zbieranie pomysłów i ofert.

W tym miejscu prośba do wszystkich którzy nie byli na zebraniu i/lub są właścicielami miejsc postojowych pod blokami B i C o udanie się do biura REDUTY i zagłosowanie pod uchwałami oraz podpisanie w/w oświadczenia. Znacznie przyspieszy to bieg spraw wspólnoty.

krasus - 2013-03-05 15:47:39

ja posiadam komórkę lokatorską i nie chcę wymiany drzwi :)

obozoweTango - 2013-03-05 15:50:54

krasus napisał:

ja posiadam komórkę lokatorską i nie chcę wymiany drzwi :)

Wymiana nie jest obowiązkowa i nikt nikogo nie będzie do tego zmuszał:)
Chodzi tylko o to że wymieniając hurtowo będzie po prostu taniej niż na własna rękę:)

tecku - 2013-03-19 16:55:07

Mógłby ktoś streścić jakie ustalenia/opinie miały miejsce na zebraniu wspólnoty. Nie mogłem się wyrwać z pracy, a chętnie bym się dowiedział. Dodatkowo czy są w biurze jakieś uchwały do zagłosowania dla osób, które nie posiadają miejsc postojowych.

krzysztof - 2013-03-22 12:13:36

tecku napisał:

Mógłby ktoś streścić jakie ustalenia/opinie miały miejsce na zebraniu wspólnoty. Nie mogłem się wyrwać z pracy, a chętnie bym się dowiedział. Dodatkowo czy są w biurze jakieś uchwały do zagłosowania dla osób, które nie posiadają miejsc postojowych.

Trochę tego było, protokół z zebrania powinien dojść do wszystkich, którzy nie byli lada dzień. Większość rzeczy zacznie obowiązywać jak przejdą uchwały a obecnie głosowało 43% (w tym na zebraniu 39% ... z czego jeszcze ponad 12% to Sobola). Mamy więc podobną sytuację jak we wrześniu - uchwały przeszły późno i wiele rzeczy nie udało się zrobić :(

Najważniejsze ustalenia/informacje:
- został obniżony czynsz

- w drodze kompromisu po dyskusji ustalono wysokość zaliczki na fundusz remontowy 80gr/m2 (zamiast 1zł/m2) z automatycznym obniżeniem od stycznia do 50gr/m2 Środki zgromadzone w ten sposób posłużą do zrealizowania wielu inwestycji na terenie wspólnoty (zieleń, kosze, ławki, poprawa oświetlenia na klatkach, bramka do skośnej itp.)

- trwa również głosowanie nad rozliczaniem śmieci ... mamy do zapłacenia prawie 10000zł

- część drobnych inwestycji była dyskutowana na zebraniu i zatwierdzana przez podniesienie ręki np wspomniana bramka, która od nowego roku szkolnego powinna już służyć dzieciom
- zieleń była dyskutowana pobieżnie ... uchwała zezwala na jej wykonanie ale wszelkie szczegóły będą dyskutowane na osobnym zebraniu (koncepcja/cena itp.)

- wymiana drzwi w komórkach ... ostatni raz ogłosiłem "przetarg na 14dni" i czekam na oferty. Zainteresowani mieszkańcy zdecydują, która opcja cenowo i jakościowo im odpowiada. Tu też zbieramy zgodę właścicieli miejsc postojowych co idzie strasznie wolno

- monitoring po raz kolejny został odrzucony

- firma ALFAMEDIX prawdopodobnie nie ruszy co ma swoje konsekwencje ... lokal może zostać sprzedany i/lub wynajęty na inną działalność ... dodatkowo ponieważ uchwała z wrześniowego zebrania przeszła późno nie został zrealizowany parking, który musimy zrobić na własny koszt ... za użytkowanie części wspólnej zostanie pobrana opłata od właścicielki chyba, że Pani Gabriela zaproponuje alternatywne rozwiązanie (na razie jest problem z bezpośrednim kontaktem) ... również nie wiadomo co z zamkniętym parkingiem ... brak reakcji ze strony Soboli

- na zebraniu było tylko dwoje właścicieli mieszkań na parterze bloku B, ustaliliśmy, że o losie barierek zdecydują sami mieszkańcy poza zebraniem, wspólnota się dostosuje ... nie wchodzi jednak w grę realizacja ogródków
/// zebranie się odbyło: głosami 4 do 1 ustalono, że barierki powinny zostać oraz, że powinny być wykończone sztachetami lub poliwęglanem na koszt mieszkańców parteru. Lokator, który głosował przeciw zgadza się na takie rozwiązanie pod warunkiem wykonania dojścia do parkingu. Tak czy inaczej zgodnie z zapisami nadzoru budowlanego chodnik nie powinien być podzielony co obecnie nie jest spełnione i zgodnie z życzeniem mieszkańców tak pozostanie. ///

- z większością inwestycji ruszymy jak zima odpuści ale warunkiem koniecznym jest przegłosowanie uchwały o funduszu remontowym inaczej nie będzie pieniędzy

... jak się coś komu przypomni to niech dopisze

eax - 2013-03-24 00:13:17

wyciagnalem wczoraj ze skrzynki karte do glosowania uchwal i mam pewne uwagi:
- nie wiem czy to przypadek, ale karta do glosowania jest tylko dla uchwal od 1 do 4. a jak z pozostalymi? na karcie z wynikami jest 7 nieprzeglosowanych uchwal
- szkoda, ze nie zostalo dolaczone oswiadczenie dla wlascicieli miejsc postojowych. generalnie pracuje w podobnych godzinach jak reduta wiec podejscie do nich jest dla mnie problematyczne i zapewne nie tylko ja mam taki problem

saark18 - 2013-03-25 10:49:05

bardzo chce wymienić drzwi do komórki, tylko najpierw chciałbym wiedzieć jakie i za ile zaproponuje firma.

krzysztof - 2013-03-25 11:20:26

saark18 napisał:

bardzo chce wymienić drzwi do komórki, tylko najpierw chciałbym wiedzieć jakie i za ile zaproponuje firma.

Za stalowe, pełne drzwi z futryną i z montażem krzyczą średnio ok 400-600zł. Nie wiem na ile jest to kwota do zaakceptowania. Ciężko znaleźć coś taniej. Kwota będzie to rozbicia na raty. Ponieważ głosowanie nad uchwałami idzie strasznie wolno i kasa jest nadal pusta więc ilość rat to max 3-4.

saark18 - 2013-03-26 09:51:54

krzysztof napisał:

saark18 napisał:

bardzo chce wymienić drzwi do komórki, tylko najpierw chciałbym wiedzieć jakie i za ile zaproponuje firma.

Za stalowe, pełne drzwi z futryną i z montażem krzyczą średnio ok 400-600zł. Nie wiem na ile jest to kwota do zaakceptowania. Ciężko znaleźć coś taniej. Kwota będzie to rozbicia na raty. Ponieważ głosowanie nad uchwałami idzie strasznie wolno i kasa jest nadal pusta więc ilość rat to max 3-4.

to trochę sporo rozmawiamy o drzwiach do komórek lokatorskich a nie do domu.w castoramie widziałem estetyczne ocynkowane drzwi 80-dziesiątki zewnętrzne z futryną na za niecałe 400zł.zdaje się że po pomalowaniu wyglądały by dokładnie jak te ze schodów do garaży.po dokupieniu klamki, zamka, śrub i pianki montażowej koszt materiałów to pewnie koło 550zł:)..nie wiem jakie drzwi oferują te firmy ale nie sądzę żeby były lepsze od nich.oni mają zamiar kupić coś takiego czy robić je na wymiar?jeżeli to było by znowu parę łat skręconych na zawiasie to chyba bym się nie decydował .nawet dla niefachowca zapiankowanie takiego gotowego zestawu to góra trzy godziny zabawy.otwory obecnie są na 91cm.może by poszukać we własnym zakresie-a coś co mogło by być drzwiami do komórki pewnie można by jeszcze taniej znaleźć- i jakiegoś majstra do osadzenia?hurtem na pewno wyszło by taniej.

krzysztof - 2013-03-26 10:41:10

Jedna z ofert dotyczy drzwi tego typu: Drzwi stalowe "80"
Jest jeszcze kwestia wkładek do zamków.

Różnie sobie liczą ... jedni sprzedają drzwi i mają prowizję z tej działalności a montują "GRATIS". inni chcą zarobić na usłudze montażu a kupić tanie drzwi za 200zł.

Rozważam jeszcze opcję ekonomiczną - przeróbkę obecnych drzwi na otwierane na zewnątrz. Generalnie konieczna byłaby zmiana okuć - czyli robota dla ślusarza. Zapewne koszt z montażem to 150-250zł (zbieram oferty).

Będzie można wybrać pomiędzy całkowitą wymianą drzwi (osobiście sam jestem zainteresowany) oraz opcją ekonomiczną.

Mateuszu - 2013-03-26 10:50:23

jak to jest duzo? Przy obecnych kosztach prowadzenie dzialanosci, fakturze, gwarancji 2 letniej na usluge 400-600zl to chyba nie jest wygorowana cena???

saark18 - 2013-03-26 18:12:30

Mateuszu napisał:

jak to jest duzo? Przy obecnych kosztach prowadzenie dzialanosci, fakturze, gwarancji 2 letniej na usluge 400-600zl to chyba nie jest wygorowana cena???

zakładając że opiankowanie drzwi i wkręcenie czterech śrub ma kosztować drugie tyle co gotowe drzwi jest to po prostu dużo:) natomiast jedyna działalność jaka w wypadku drzwi do komórki mnie interesuje to ich logiczny kierunek otwierania, skuteczność jako bariera przed złodziejem i estetyka.

Mateuszu - 2013-03-27 08:41:55

saark18 napisał:

Mateuszu napisał:

jak to jest duzo? Przy obecnych kosztach prowadzenie dzialanosci, fakturze, gwarancji 2 letniej na usluge 400-600zl to chyba nie jest wygorowana cena???

zakładając że opiankowanie drzwi i wkręcenie czterech śrub ma kosztować drugie tyle co gotowe drzwi jest to po prostu dużo:) natomiast jedyna działalność jaka w wypadku drzwi do komórki mnie interesuje to ich logiczny kierunek otwierania, skuteczność jako bariera przed złodziejem i estetyka.

Zasadniczo futryny tego typu nie osadza sie na piance tylko na zaprawie, uprzednio uzywajac klinow dyblujac wypoziomowana futryne w 6-8 miejscach. Tak jak z reszta wszystkie drzwi wejciowe do mieszkan i czesciach wspolnych.Tyle sie mowi o fuszerkach dewelopera, a tu prosze najtaniej ma byc, efekt bedzie zapewne piorunujacy.

krasus - 2013-03-27 09:19:28

jak ktoś będzie Ci się miał włamać to tak czy inaczej Ci się włamie, a im bardziej coś jest "zabezpieczone" tym bardziej "ciekawi" złodzieja ;)

saark18 - 2013-03-28 00:27:08

Mateuszu napisał:

saark18 napisał:

Mateuszu napisał:

jak to jest duzo? Przy obecnych kosztach prowadzenie dzialanosci, fakturze, gwarancji 2 letniej na usluge 400-600zl to chyba nie jest wygorowana cena???

zakładając że opiankowanie drzwi i wkręcenie czterech śrub ma kosztować drugie tyle co gotowe drzwi jest to po prostu dużo:) natomiast jedyna działalność jaka w wypadku drzwi do komórki mnie interesuje to ich logiczny kierunek otwierania, skuteczność jako bariera przed złodziejem i estetyka.

Zasadniczo futryny tego typu nie osadza sie na piance tylko na zaprawie, uprzednio uzywajac klinow dyblujac wypoziomowana futryne w 6-8 miejscach. Tak jak z reszta wszystkie drzwi wejciowe do mieszkan i czesciach wspolnych.Tyle sie mowi o fuszerkach dewelopera, a tu prosze najtaniej ma byc, efekt bedzie zapewne piorunujacy.

dziękuję za wyjasnie.
pracowałem kiedyś w firmie która zajmowała się między innymi montażem drzwi w budynku gdzie był wymóg od strażaka EI 120 a drzwi przeszklone trójwarstwowe ciężkie jak cholera:) i standard podwyższony...technologia niemiecka, odbiory przez nadzór z ramienia miasta a normy europejskie:) i wogóle. a wszystko na piance - tylko specjalnej. nawet na drogach ewakuacyjnych, ...najwidoczniej wszystko źle było
robione bo kliny służyły tylko do ustawienia drzwi a mocowania były w paru miejscach wg. systemu....no a zapraw - nie do wiary ale użyta została tylko jako wykończenie na piance i izolacjach.ba! nawet nie zaprawa ale masa szpachlowa:) czegoś się nauczyłem w dyskusji o drzwiach do komórki...muszę tylko jeszcze poszukać w sieci co to jest klin dyblujący.dziękuje - to cenne.
ps.
generalnie kiedy jakoś ponad rok temu rozmawiałem tu na forum z Sąsiadami o drzwiach do komórki to chodziło o to żeby otwierały się na zewnątrz a nie do środka.ewentualnie wymienić przy okazji na coś solidniejszego ale nie o to żeby je zamieniać na wzmocnione i takie jak do mieszkań. ale jak większość uchwali że wymieniamy na gerdowskie to trudno:)
ps2
nawet z rok temu myślałem że można na Soboli wymóc ich wymianę bo np. mnie prawie ich obecne zamontowanie uniemożliwia korzystanie z komórki. ale jak już wiemy - jest to nierealne.

krzysztof - 2013-03-28 09:55:58

Problem z obróceniem tych drzwi jest taki, że one są dedykowane do otwierania wewnątrz i ta niby banalna zmiana kierunku w rzeczywistości wcale prosta nie jest. Są majstry, które podejmą się takiej przeróbki chociaż Ci z którymi rozmawiałem zaznaczają, że może zajść sytuacja w której drzwi pójdą najpierw na warsztat a potem będzie montaż - przy większej ilości nie chcą urządzać warsztatu w garażu. Sama robocizna to w tym przypadku min 100zł/szt + koszty okuć wykonywanych na zamówienie (nikt nie chce podać zdalnie konkretnej kwoty a 2 osoby, które się umówiły na obejrzenie - nie przyszły).

Mówiąc inaczej należy się spodziewać że taka zmiana to ok 35-50% ceny drzwi stalowych z wymianą. Jeśli ktoś ma jakiegoś fachowca, który podejmie się takiej roboty dla wspólnoty i da lepszą cenę to proszę o namiary.

Jeśli chodzi o drzwi stalowe mam bardzo ciekawą ofertę: 355,00 zł brutto za 1 komplet - drzwi PORTY z 5 letnią gwarancją. Za montaż i demontaż firma sobie liczy 162,00 zł brutto. Jeśli ktoś chce oszczędzić 162zł może sobie sam te drzwi zamontować wtedy zamówimy tylko same drzwi.

Dodam, że do wymiany nikogo nie zmuszam. Mam pięć ofert, dogrywam szczegóły aby wybrać najlepszą. Najpierw chcę zrobić wymianę na stalowe. Potem, kto się nie zdecyduje możliwe, że będzie miał możliwość (jeśli znajdzie się fachowiec i będzie min 5 osób) tylko obrócenia drzwi.

Ostatecznie zawsze wymiany można dokonać samodzielnie ... co jak uda się zebrać oświadczenia będzie 100% legalne.

kmmareek - 2013-04-18 17:56:57

W jaki sposób można podpisać oświadczenie o drzwiach do piwnic ? Żona 3 razy była w Reducie - albo nie było kogoś, kto będzie wiedział o co w ogóle chodzi, albo nie było akurat w tym dniu już konkretnej osoby i nie przekazała informacji komu trzeba, albo teraz znów była pani, ale nie miała listy... Widocznie to mało ważna sprawa...

krzysztof - 2013-04-18 21:44:20

Mam listę u siebie. Nie było mnie kilka dni :( Systematycznie obskoczę mieszkania w każdej klatce.

krasus - 2013-05-14 18:29:30

@Krzysztof
Kiedyś podsuwałem na forum pomysł aby jak to ma miejsce w innych wspólnotach u nas również informacje dot. prac wykonywanych na częściach wspólnych przez zarządcę. (mam na myśli np. co i ile razy w tygodniu/miesiącu/roku jest sprzątane). Chyba koszt wydrukowania i wywieszenia takiej informacji na tablicach informacyjnych nie jest aż tak wysoki ;) a wiedza przydał by się każdemu.

krzysztof - 2013-05-14 21:11:45

Biję się w pierś ... poproszę jeszcze raz o wykonanie takiej informacji i zawieszenie.

Szamba betonowe Strzelno przegrywanie kaset vhs w polsce