Forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C

Witamy na forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C w Krakowie. Zapraszamy wszystkich chętnych do dyskusji związanych z naszym osiedlem, okolicą i nie tylko.


#1 2012-06-21 23:45:31

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Zebranie 28.06.2012

Witam,

Dzisiaj do mieszkańców naszej wspólnoty dotarły listy zawiadamiające o zebraniu wspólnoty. Ponieważ nie wszystko może być jasne, kilka słów wyjaśnienia.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zebranie odbędzie się w Szkole podstawowej przy ul. Skośnej 8 (budynek na rogu Skośnej i Kobierzyńskiej) w dniu 28 czerwca (czwartek) o godzinie 18:00. Całość nie potrwa dłużej niż do godziny 20:00 (do tego momentu jest rezerwacja).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na zebraniu będą głosowane tylko 3 uchwały (a właściwie 2 - wyjaśnienie poniżej). Jeśli starczy czasu a grono będzie liczne to można podyskutować na temat bieżących problemów, zgłosić swoje pomysły, uwagi i zastrzeżenia.


Głosować można tylko osobiście lub za pomocą przedstawiciela (trzeba przekazać pełnomocnictwo). Nie ma opcji głosowania po zebraniu w postaci zbierania podpisów. Dlatego tak ważne jest stawienie się na spotkaniu lub (co może być prostsze) udzielenie pełnomocnictwa. Druki pełnomocnictwa mogę wysłać email'em, można je także odebrać osobiście np u mnie (kontakt prze forum - tylko zarejestrowani użytkownicy!). Jeśli nie masz komu udzielić pełnomocnictwa skontaktuj się ze mną  a wskażę Ci osobę z Twojej klatki lub jeśli sytuacja tego wymaga - mogę się umówić na mieście. Ponieważ wiele osób o to pyta: pełnomocnictwo obowiązuje tylko na to zebranie i dotyczy tylko wymienionych uchwał!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacje nt uchwał.

Uchwała nr 6/2012. Dotyczy odwołania zarządu sprawowanego przez firmę Sobola. Jest kluczowa dla całego zebrania. Aby przeszła (tak jak inne) potrzeba >50% głosów wg udziałów. Jeśli nie przejdzie to kolejne uchwały nie będą głosowane i zebranie formalnie się zakończy. Uchwała może być podjęta tylko w obecności notariusza.

Pozytywny wynik (odwołanie zarządu) oznacza, że mamy dwie możliwości: możemy powołać zarząd lokatorski i oddać administrację firmie REDUTA (uchwała nr 7/2012) lub oddać zarząd oraz administrację firmie REDUTA (uchwała nr 8/2012). Oto czym one się różnią:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opcja 1 Zarząd lokatorski.
Spośród wspólnoty wybiera się trzech członków, którzy pełnią funkcję zarządu. Członków można do woli powoływać i odwoływać bez udziału notariusza jeśli wspólnota nie jest z nich zadowolona. Powołany zarząd podpisuje umowę z administratorem (tutaj od razu z REDUTĄ) jeśli jednak administrator się nie sprawdza to można go prosto zmienić. Osoby te kontrolują wydatki, inwestycje, mogą też wychodzić z inicjatywami uchwał, podpisywać umowy, zwoływać zebrania itd. Większość pracy organizacyjnej pełni administrator.

Zalety
- Łatwo można się do zarządu zwrócić z problemami i pomysłami
- Większość rzeczy można szybko załatwić
- Mieszkańcy mają 100% kontroli nad wszystkim co się wokół dzieje i nad samym zarządem

Wady
- Trzy osoby muszą poświęcać swój prywatny czas na sprawy wspólnoty

Większość bloków obok nas ma właśnie ten sposób zarządu.

Opcja 2 Zarząd i administracja w jednym
To dokładnie sytuacja podobna do tego co mamy teraz. Różnica jest jednak taka, że nie ma już konfliktu interesów DEWELOPER-ZARZĄDCA a REDUTA jest dużo lepszym partnerem do współpracy. Wnioski uchwał, propozycje mieszkańców byłyby składane przez radę wspólnoty, której powołanie wydaje się niezbędne do efektywnego kontaktu.

Osiedle PROINS mam ten typ zarządu.

Przed zebraniem warto zastanowić się nad wyborem jednej z powyższych opcji.


EDIT 27.06.2012

W związku z pewnym nieporozumieniem jakie nastąpiło na drodze ustalania notariusza na w/w zebranie informuję, że w dniu 28 czerwca (czwartek) o godzinie 18:00 funkcję tę będzie pełnił NOTARIUSZ RYSZARD GOMÓŁKA

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
minikoparki wynajem podkarpacie