Forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C

Witamy na forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C w Krakowie. Zapraszamy wszystkich chętnych do dyskusji związanych z naszym osiedlem, okolicą i nie tylko.


#1 2012-03-16 18:03:36

saark18

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-26
Posty: 153
Punktów :   

zebranie 29.03.2012

przeczytałem że 29-tego ma odbyć się zebranie.
czy np.  przed zebraniem nie było by dobrze zastanowić się nad wysokością funduszu remontowego aby uniknąć takich sytuacji opisanych gdzie indziej:

http://forum.gazeta.pl/forum/w,523,9792 … owego.html

nie wiem czy będzie propozycja wysokości na mieszkanie w poleconym który mam dostać, ale wolałbym z góry z Sąsiadami ustalić jakieś widełki których ewentualnie byśmy się trzymali...
no i oczywiście jest trochę czasu żebyśmy się może pochylili nad wolnymi wnioskami ?
Prezes ma spory odsetek głosów w naszej wspólnocie więc jeżeli mamy jakieś oczekiwania i postulaty:) jedynym wyjściem jest chyba jedność w głosowaniach...
Tak na szybko - ja np. oczekuje że fundusz remontowy będzie miał jakiś rozsądny wymiar i chciałbym aby udostępniono nam zamykane pomieszczenia jako rowerownie.
Jakieś inne propozycje Drodzy Sąsiedzi?

Offline

 

#2 2012-03-16 22:38:23

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

ja mam ogólnie takie propozycje:
1. przerobienie (wiadomo sukcesywne bo koszta) kominów na dachach - instalacja jakichś kogutów czy "kul" - nie wiem jak się to nazywa by z jednych kratek w pomieszczeniach nie wiało, a z innych wciągało powietrze. Pomyślcie jak zanieczyszczone powietrze o różnego rodzaju grzyby itp. "mieszkające" w "kominie" wpada w ten sposób do mieszkania. Jak się popatrzy to widać takie rozwiązania na bloku na prawo od klatek.
2. jakimś niskim kosztem złagodzenie podjazdu pod niepotrzebny krawężnik na wjeździe pod nasze bloki
3. weryfikację firmy/pani sprzątającej klatki - jakoś nie do końca chyba jest ok
4. może da się jakoś zoptymalizować/przerobić oświetlenie w garażach/piwnicach - chyba za dużo jarzeniówek świeci się cały czas, a te sterowane czujnikami chyba niepotrzebnie w jednych miejscach włączają się po kilka ,a w innych np. jedna.
Może wystarczy nam mniej, ale równomiernie rozłożonych punktów? Płacimy sporo za prąd w części wspólnej...

Offline

 

#3 2012-03-16 22:57:18

tecku

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-09-19
Posty: 146
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

i chciałbym aby udostępniono nam zamykane pomieszczenia jako rowerownie

Ja pytałem o to w innym temacie tutaj na forum i ktoś powiedział, że tak właśnie jest i wystarczy się zgłosić po klucz.

Moje propozycje:
1) Wskaźnik przy Obozowej z informacja o blokach 38b i 38c
2) Przerobienie miejsc parkingowych od strony "ogródka jordanowskiego" z równoległych na prostopadłe, co da 4 dodatkowe miejsca, kosztem 1 metra trawnika
3) Zniesienie zakazu zatrzymywania się. Rozpatrzenie pomysłów na ograniczenie parkowania samochodów spoza wspólnoty.

Offline

 

#4 2012-03-16 23:27:34

saark18

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-26
Posty: 153
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

....i chciałbym aby udostępniono nam zamykane pomieszczenia jako rowerownie
Ja pytałem o to w innym temacie tutaj na forum i ktoś powiedział, że tak właśnie jest i wystarczy się zgłosić po klucz....


miałem na myśli nie wózkownie ale pomieszczenia w części garażowej.pewnie przydały by się tam jakieś stojaki lub poręcze do przypinania rowerów.
i faktycznie fajnie by było rozwiązać problem przeciwciągu w wentylacjach.
także tabliczka od strony głównej Obozowej jest bardzo rozsądnym pomysłem
ale
jesteśmy mieszkańcami nowego bloku i myślę że nie da się wszystkiego na raz zrobić.pamiętajmy że na "nowości" wszyscy będziemy musieli się złożyć w ramach funduszu remontowego.Jak pisałem wyżej - ja np. nie chcę żeby z tego się zrobił drugi rachunek miesięczny za mieszkanie albo jego wielokrotność... przecież za jakiś czas jeszcze do funduszu remontowego faktycznie dojdą opłaty za malowanie,naprawy itd.na który już pewnie część kasy administracja powinna odkładać - a jesteśmy małą wspólnotą.

w każdym razie wszystkie propozycje są cenne no i mamy czas na dyskusje.potem trzeba będzie pewnie to jakoś zebrać razem i przekazać administracji do wyceny.Żeby administracja realizowała nasze a nie swoje pomysły
...chyba każdy z nas ma już doświadczenia ze wspólnotami.Moje w każdym razie są takie że w poprzedniej co jakiś czas dostawałem jakieś kartki do głosowania które nie wiele miały wspólnego z rzeczami które na prawdę wymagały pilnych rozwiązań (dyskutowało się o tym w przelocie pod klatkami z moimi poprzednimi sąsiadami )a kasa z funduszu i tak  rozchodziła się na bzdety  i ciągle jej brakowało.Do dziś dostaje jakieś informacje o remontach po remontach i remontach które nie doszły do skutku... i mam ogromną radochę że to mnie już nie dotyczy:)...
Na tym forum jest nas sporo i to rodzi nadzieję że tu uda się to załatwić lepiej.

Ostatnio edytowany przez saark18 (2012-03-17 00:02:24)

Offline

 

#5 2012-03-17 10:46:21

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

Na poprzednim osiedlu (Borkowska) zarządzał Greń, fundusz był chyba na poziomie ok. 20gr/m2, mieszkałem tam 4 lata i jakoś nie był braków finansowych, a jakieś drobne sprawy remontowe były załatwiane, starczyło na progi zwalniające (bbbrrr) itp...

Offline

 

#6 2012-03-20 20:46:45

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

1. no to przyszło zwiadomienie z propozycją 20gr/m2, co o tym sądzicie? Można by było stawkę podnieś o 50%, nie wiele więcej by przypadało na "członka" a w odniesieniu rocznym były by to widoczne i odczówalne kwoty. Jesteśmy młodą wspólnotą, startujemy od "0" co prawda mamy nowe osiedle, świerzo oddane do urzytku aczkolwiek nie wiadomo co może się wydażyć, jakie będziemy mieli potrzeby. Więc może warto inwestować. Zawsze prościej zmniejszyć tą kwotę jak się już fundusz jakiś uzbiera niż powiedzmy wytrzepać w razie potrzeby kasę z rękawa.
2. A jest konieczność aby w ogóle paliło się jakiekolwiek światło przez cały czas w garażach? wiele garaży jest ałkowicie ciemnych a światło zapala się podczas wejścia/wjazdu w dodatku strefowo.
3. Firma/Pani sprzątająca hmm w swojej klatce nie zauważyłem specjalnie niedociągnięć.
4. Tabliczka z info dobry pomysł ale nie wiem czy nie wymgał by zgody wpólnot sąsiadujących żeby takowy zainstalować poniekąd na ich terenie.
5. Miejsca parkingowe dobry pomysłi tak niektórzy parkują czasem prosopadle , częściowo kołami na trawniczku, można by było również pozbyć się kawałków trawniczków wydłużając zatoczki wzdłuż budynku w miejscach gdzie nie ma latarni.
6. Zakaz można by było znieść ewentualnie wprowadzić wyłączenia np "nie dot. w godź od ... do..." tak jak to ma miejsce przy ul. Lubostroń + identyfikatory. Dało by to nam więcej mijsc postojowych w godzinach nocnych oraz swobotę poruszania się w dzień + "gwarancje" pozostawiania naszych samochodów na naszych miejscach.
7. Przerobienie krawęznika? chodzi o ten przy zjeździe z obozowej między budynk 40 - 42i? jeżeli tak to jest częśc w której udział mają sąsiednie wspólnoty (tak mi powiedziano w Zarządzie) więc musieli by one wyrazićna to zgodę oraz partycypować w kosztach tej inwestycji. Niby nic takiego a może wyniknąć problem nie do przebicia. Pytanie do wykonawcy, Inwestora, Projektanta po kiego ... ten krawężnik.

Offline

 

#7 2012-03-21 07:23:29

Mateuszu

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-09-26
Posty: 88
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

Krawężnik jest w tym miejscu dość ważny, aby podczas ulewnych deszczów woda spływająca z góry nie trafiała wprost pod blok z V etapu..

Offline

 

#8 2012-03-21 10:39:30

saark18

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-26
Posty: 153
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

krasus
1. no to przyszło zawiadomienie z propozycją 20gr/m2, co o tym sądzicie? Można by było stawkę podnieś o 50%, nie wiele więcej by przypadało na "członka" a w odniesieniu rocznym były by to widoczne i odczuwalne kwoty. Jesteśmy młodą wspólnotą, startujemy od "0" co prawda mamy nowe osiedle, świeżo oddane do użytku aczkolwiek nie wiadomo co może się wydarzyć, jakie będziemy mieli potrzeby. Więc może warto inwestować. Zawsze prościej zmniejszyć tą kwotę jak się już fundusz jakiś uzbiera niż powiedzmy wytrzepać w razie potrzeby kasę z rękawa.

dla mnie 20gr. jest ok.skoro nowy budynek na gwarancji, i do tego i tak płacimy 25gr/m na drobne naprawy i konserwacje.
po za tym jeżeli przychód naszej wspólnoty z odsetków bankowych za 2011 wyniósł 3zł29gr to nie wydaje mi się jednak sensowne zbieranie na większe remonty w ramach tego funduszu.inflacja zeżre tą przedpłatę:)

Offline

 

#9 2012-03-21 11:40:45

tecku

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-09-19
Posty: 146
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

saark18 napisał:

krasus
przychód naszej wspólnoty z odsetków bankowych za 2011 wyniósł 3zł29gr to nie wydaje mi się jednak sensowne zbieranie na większe remonty w ramach tego funduszu.inflacja zeżre tą przedpłatę:)

Słuszna uwaga , zastanawiam się czy są inne warianty na gromadzenie tych środków na jakimś choćby małym procencie (2-3%).

Offline

 

#10 2012-03-23 09:20:00

eax

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-29
Posty: 52
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

osobiscie uwazam ze wazniejsze od obnizenia kraweznika jest postawienie lustra

Offline

 

#11 2012-03-28 19:55:35

 Sebastian

Użytkownik

Skąd: 38c, klatka V
Zarejestrowany: 2011-11-03
Posty: 85
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

Witam,
niestety ani ja ani żona nie możemy być na jutrzejszym zebraniu (praca), upoważniać nikogo do głosowania za nas nie będziemy. Czy poza tym, że nie będziemy mieli poprzez głosowanie wpływu na zatwierdzone na zebraniu uchwały są jakieś inne konsekwencje z powodu nieobecności ?

Offline

 

#12 2012-03-29 22:22:57

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: zebranie 29.03.2012

Witam,

Zapraszam do podzielenia się uwagami po pierwszym zebraniu naszej wspólnoty
Szkoda, że nasza siła decyzyjna wynosiła tylko ~30% + ~21% firmy Sobola co oznacza brak jakichkolwiek wiążących decyzji.
Pozytywną rzeczą jest fakt, że po raz pierwszy mogliśmy porozmawiać z sąsiadami, poznać ich opinie i potrzeby. Czekamy teraz na krok zarządcy, który przygotuje odpowiednie wnioski uchwał i prześle je każdemu z nas aby można było je na spokojnie przemyśleć. Decyzje podejmiemy na kolejnym zebraniu, którego termin też zostanie poddany pod dyskusję.

Stąd już teraz moja prośba do tych którzy byli i tych którzy być nie mogli z jakichś powodów, aby następnym razem być na zebraniu co pozwoli nam pewne sprawy pchnąć do przodu.

Generalnie bardzo mi się podoba pomysł utworzenia rady wspólnoty. Optymalna liczba osób to chyba 3 (więcej ... hmm jak mówi przysłowie: gdzie kucharek 6 tam ... itd.). Np. każda z tych osób bierze opiekę nad ~30 mieszkaniami. Co to daje:
- dla mieszkańców: każdy mieszkaniec zna dobrze konkretną osobę z rady i jej przedstawia swoje pomysły, uwagi, prosi o interwencję
- dla zarządcy: osoba z rady przedstawia uwagi od mieszkańców, przekazuje bezpośrednio informacje dla mieszkańców, prowadzi zbieranie głosów pod uchwałami gdy dana osoba była nieobecna na zebraniu

Jak wam się to podoba?

Kolejna rzecz to forum. Ostatnio miałem mało czasu aby się nim zająć a dzisiaj dowiedziałem się, że jeszcze są osoby, które o nim nie wiedzą. Przygotowałem już stosowne ogłoszenie na tablice informacyjne oraz ulotki, które umieszczę w ten weekend w skrzynkach pocztowych. Forumowiczów z góry przepraszam za papierowy spam.

Następnym krokiem jest weryfikacja użytkowników pod kątem przynależności do naszej wspólnoty ponieważ wiem, że jest kilku użytkowników spoza osiedla. Moim celem jest utworzenie listy osób (wystarczy adres email, nr mieszkania i bloku lub jeśli ktoś nie chce podawać to nr klatki i bloku) do których mógłbym wysyłać ważne dokumenty, powiadomienia np. od zarządcy, które niekoniecznie powinny być dostępne publicznie. Oczywiście mógłbym dokonać weryfikacji np. po adresie IP ale nie każdy może sobie życzyć otrzymywać tego rodzaju korespondencję na email. Lista w żaden sposób nie będzie dostępna na zewnątrz. W każdym momencie będzie można prosić o wykreślenie swoich danych podobnie jak na prośbę mogę kogoś usunąć z forum. Wkrótce proszę się spodziewać krótkiego email'a w tej sprawie.

W ten sposób dowiemy się także ilu jest faktycznie zarejestrowanych mieszkańców. Mamy też dużo gości, których zapraszam do rejestracji.

Pozdrawiam
Krzysiek

Offline

 

#13 2012-04-01 12:56:02

czech25

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-10-23
Posty: 3
Punktów :   

Re: zebranie 29.03.2012

Witam.

Jestem za pomysłem utworzenia rady wspólnoty. I dla mieszkańców i dla zarządcy będzie dobrym rozwiązaniem.

Pozdrawiam.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Hotellit Playa Venao