Forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C

Witamy na forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C w Krakowie. Zapraszamy wszystkich chętnych do dyskusji związanych z naszym osiedlem, okolicą i nie tylko.


#1 2012-07-09 21:48:12

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Informacje z bieżącej działalności zarządu 2012

TUTAJ ZNAJDZIESZ AKTUALNE INFORMACJE ZARZĄDU. PROSIMY NIE ODPOWIADAĆ NA POSTY (BĘDĄ KASOWANE). NA DYSKUSJĘ ZAPRASZAMY DO INNYCH WĄTKÓW

LIPIEC

WPIS 9.07 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

W dniu dzisiejszym tj. 9.07.2012 została podpisana finalna wersja umowy Wspólnoty Mieszkaniowej reprezentowanej przez Zarząd z firmą REDUTA. Do wglądu u członków zarządu lub u administratora. W trakcie kolejnego już spotkania ustalono wiele szczegółów dotyczących procedury przejmowania dokumentacji, rozliczeń oraz przyszłej współpracy.

Od dnia dzisiejszego REDUTA jest formalnie administratorem nieruchomości przy ul. Obozowej 38B i 38C.

Wstępnie ustalono termin kolejnego zebrania z członkami wspólnoty na drugą połowę września. Jego tematyka obejmie m.in. podsumowanie administracji pełnionej przez firmę Sobola, ustalenie wielkości czynszu i funduszu remontowego, dyskusję nad inwestycjami oraz aktualnym stanem budynków i terenu przylegającego. Już dzisiaj prosimy o zarezerwowanie sobie czasu.

Na dzień dzisiejszy wielkość czynszu oraz konto do wpłat nie ulega zmianie. Decyzja ta podyktowana jest brakiem wglądu w aktualną sytuację finansową wspólnoty. Jednocześnie trwają już wstępne prace nad propozycją przypisania każdemu członkowi wspólnoty indywidualnego sub-konta do wpłat wraz z internetowym dostępem do niego (możliwość sprawdzenia wpłat, bieżącego salda).

WPIS 13.07 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dzisiaj, w godzinach porannych miał miejsce odbiór techniczny budynków oraz terenów przynależących. Odbiór był dokonany przez REDUTĘ (inspektor nadzoru budowlanego oraz opiekun osiedla) przy towarzystwie członka zarządu i inspektora nadzoru budowlanego z ramienia Soboli. Spisano wszystkie zauważone i zgłoszone usterki, które mają być usunięte na koszt dewelopera. Ich liczba była całkiem spora. Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami prosimy o bezpośredni kontakt z nami lub REDUTĄ.

W środę (11.07) na tablicach informacyjnych w klatkach pojawiła się informacja o zmianie zarządcy wraz z numerami telefonów kontaktowych i alarmowych. Bieżące problemy i usterki prosimy zgłaszać bezpośrednio do REDUTY.

Trwają prace nad treścią ankiety o której była mowa na czerwcowym zebraniu. W następnym tygodniu będzie ją można znaleźć w skrzynkach. Zostanie ona również rozesłana wraz z półrocznymi rozliczeniami mediów.

SIERPIEŃ

WPIS 1.08 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Aktualnie zakończyliśmy etap odbiorów dokumentacji. Brakuje jeszcze kilku dokumentów, które mają być dostarczone na dniach. Od jutra dokumentacja będzie przeglądana głównie pod kątem spraw budzących największe emocje. Poniżej przedstawiam krótkie podsumowanie:

UCHWAŁY:
Na chwilę obecną nie kontynuujemy zbierania podpisów pod nierozstrzygniętymi uchwałami ani też (jak zapowiadaliśmy) nie tworzymy nowych. Do czasu wrześniowego zebrania wstrzymujemy na tym polu wszelką aktywnosć. Uchwała dotycząca funduszu remontowego przeszła i fundusz będzie ściągany w czynszu również wstecz (firma Sobola tego nie robiła chociaż uchwała ją do tego zobowiązywała). Uchwała o partycypowaniu w kosztach ogródka dla dzieci nie przeszła chociaż administracją i obsługą kosztów zajmuje się REDUTA (firma Sobola nic z tego nie ma). Koszt roczny użytkowania ogródka to ok 1600-2000zł do podziału procentowego na wszystkie zainteresowane wspólnoty (obecnie jest ich 5). Umowę z REDUTą można zobaczyć w ich biurze. Kopię mam również u siebie.

FINANSE:
Dług obejmujący także niezapłacone faktury jest rzędu 8000zł i taką kwotę będziemy musieli w jakiś sposób pokryć - stąd m.in. decyzja o utrzymaniu obecnego czynszu. Pieniędzmi zaoszczędzonymi na kosztach zarządu spróbujemy trochę zasypać tę dziurę. Sytuacja nie wygląda dobrze również z tego powodu, że czeka nas wiele kosztownych przeglądów do końca tego roku (do końca lipca był tylko jeden). Szczegółowe rozliczenie przedstawimy na wrześniowym zebraniu. Dług ten jest na chwilę obecną powiększony o zaległości mieszkańców na kwotę ok 15000zł (głównie woda). Przeglądnęliśmy też na szybko faktury oraz rozliczenia. Wygląda na to, że oprócz jednej wymagającej wyjaśnienia (na małą kwotę) nie ma tam niczego co mogłoby budzić niepokój. Inaczej mówiąc, zostały przeszacowane koszty utrzymania budynku dodatkowo powiększane przez niekorzystne umowy z podwykonawcami.

UMOWY:
Aktualnie wypowiedziane zostały umowy o usługę konserwacji, sprzątanie oraz wywóz śmieci.

TECHNICZNE:
- nowe mieszkania: brak jest uchwały dotyczącej zgody wspólnoty na podział mieszkań. Sprawdzamy konsekwencje prawne takiego stanu. Metraż tych mieszkań a zatem również udział będzie obejmował część korytarza powstałego po podziale. Dzięki temu nie ma potrzeby zmiany wszystkich aktów notarialnych. To rodzi tylko jeden problem - nowi mieszkańcy powinni pokrywać koszty remontu swojej części korytarza.

- barierki przed blokiem B: dział techniczny firmy Soboli twierdzi, że teren przed oknami należy do wspólnoty. Co więcej nie ma żadnego planu podziału terenu dla mieszkańców (taki plan jest dla ogródków bloku C) i nie ma też planu wg którego wspomniane barierki zostały zbudowane. Koszt budowy pokryła firma Sobola.  Wygląda więc to na niechciany prezent wybudowany na terenie wspólnoty bez jakichkolwiek planów! Wstrzymaliśmy montaż szarych płyt na barierkach.

- podjazdy dla wózków: koszt wykonania ponad 1700zł pokryty z pieniędzy wspólnoty, co więcej odebrany przez inspektora nadzoru budowlanego Soboli.

- neon na fasadzie bloku B: właścicielka lokalu usługowego (córka) zwróciła się o pozwolenie na jego montaż do firmy Sobola (ojciec) i uzyskała zgodę co stanowi przekroczenie uprawnień zwykłego zarządu. Wstrzymaliśmy decyzję do czasu przedstawienia projektu technicznego i stosownej uchwały wspólnoty.

- działka obok placu dla dzieci: jest niemal pewne (100% pewności będzie po analizie dokumentacji), że ta działka + plac zabaw mieściły się w wymaganych 30% terenów zielonych podczas starania się o pozwolenie na budowę. Później nastąpił podział (mniejszy niż firma Sobola oczekiwała). Na tym miejscu będzie "zielony parking" z 14 miejscami postojowymi. Ukończenie inwestycji jest planowane na koniec sierpnia. Oferta parkowania dla mieszkańców w godzinach nocnych jest aktualnia pod warunkiem "dogadania się" cokolwiek to znaczy. Sprawa będzie miała swój dalszy ciąg, o postępach będziemy informować.

Kolejne informacje wkrótce.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://wymarzonezdjecia.pl/przegrywanie-minidv-re securing underground gates