Forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C

Witamy na forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C w Krakowie. Zapraszamy wszystkich chętnych do dyskusji związanych z naszym osiedlem, okolicą i nie tylko.


#1 2012-05-11 22:35:09

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Zmiana Zarządu i Zarządcy

Drodzy sąsiedzi,

Nie od dziś wiadomo, że działalność naszego Zarządcy wzbudza duże kontrowersje. Temat był poruszany w wielu wątkach. Nadszedł więc czas na konkrety.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

O przedstawienie oferty poprosiłem firmę REDUTA. Powinna być gotowa w następnym tygodniu. Są dwa modele współpracy z w/w firmą:
1. REDUTA jest jednocześnie Zarządem i Zarządcą (podobnie jak obecnie firma Sobola) tzn zajmuje się kompleksowo naszymi sprawami - oczywiście szczegóły tej współpracy możemy jasno określić,
2. REDUTA jest Zarządcą ale Zarząd jest lokatorski co oznacza, że wyznaczona grupa mieszkańców decyduje o sprawach wspólnoty np. inwestycjach (wspiera zarządcę)
Oferta będzie wyszczególniała koszty (czynsz) za m2 mieszkania w obu wspomnianych modelach przy podobnym poziomie usług co obecnie.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Również w przyszłym tygodniu powinny być znane koszty notariusza, który jest niezbędny przy zmianie Zarządu i Zarządcy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

W przygotowaniu jest formalny wniosek do naszego obecnego Zarządcy o jego zmianę. Na jego podstawie zostanie zwołane zebranie. Aby wniosek był ważny musi mieć określoną formę i musi być poparty odpowiednią liczbą udziałów - 10% co w praktyce oznacza, że 15 podpisów powinno starczyć. Wniosek będzie konsultowany z prawnikiem dlatego być może będzie gotowy pod koniec przyszłego tygodnia albo na początku następnego.
Dla bezpieczeństwa zamierzam zebrać 20 podpisów. Oczywiście mogę chodzić od drzwi do drzwi ale aby oszczędzić mi czasu prosiłbym o info na E-mail albo PW (tylko zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do tych danych, dlatego zapraszam do rejestracji) gdzie mam podejść. Na każdą wiadomość odpiszę.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!

Do odwołania obecnego Zarządu i Zarządcy oraz powołania nowego potrzebne jest > 50% udziałów! Każdy głos jest bardzo ważny tym bardziej, że jeśli nie uzyskamy większości to nie tylko wszystko zostanie po staremu ale każdy z nas zapłaci koszty notarialne.

Wiem, że nie każdy może się zjawić na zebraniu. I nie musi. Wystarczy pełnomocnictwo pozostawione dowolnej osobie, która będzie go reprezentowała tylko w tej konkretnej sprawie. Tą osobą może być np. sąsiad. Aby więc wykorzystać tę możliwość prawną będzie możliwość przekazania pełnomocnictwa mnie.


Wniosek o pełnomocnictwo również jest w przygotowaniu i zostanie poddany konsultacji prawniczej.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Po konsultacjach zdecydowałem, że najlepszą formą kontaktu (i jednocześnie najmniej mnie obciążającą czasowo) będzie pozostawienie pełnej dokumentacji w waszych skrzynkach co ostatnio się sprawdziło. Koperta będzie zawierała:

1. Krótką informację z instrukcjami co, jak i po co.
2. Ofertę REDUTY
3. Kopię wniosku o zmianę Zarządu i Zarządcy (bez podpisów)
4. Blankiet pełnomocnictwa.

Drogi sąsiedzie, jeśli nie możesz przyjść na zebranie wypełnij blankiet i upoważnij kogokolwiek! Jeśli nie masz kogo będziesz mógł wypełniony blankiet wrzucić do mojej skrzynki albo przekazać osobiście mnie lub żonie (obecnie jest w domu 24h/dobę). Niech Twój głos się nie zmarnuje.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

PROŚBA! PROŚBA! PROŚBA! PROŚBA! PROŚBA!

Jak widać pracy jest dosyć dużo. Oprócz spraw, które się toczą potrzeba wykonać wiele kserokopii, potem to wszystko włożyć do kopert a następnie powrzucać do skrzynek. Nie dysponuję czasem z gumy ani skarbonką bez dna dlatego każde ręce są mile widziane. Jeśli ktoś ma dostęp do taniego (darmowego?) ksera - proszę o kontakt. Jeśli ktoś ma ochotę pakować dokumenty do kopert - proszę o kontakt. Dzięki temu uda się wszystko przyspieszyć a mnie zostawić trochę czasu dla rodziny.

Dziękuję
K.

AKTUALIZACJA 14.05.2012, godz. 9:50

Orientacyjne koszty notariusza oscylują wokół 500 PLN. Nie jest to zatem kwota porażająca i po podziale na każdego mieszkańca przypada symboliczne kilka złotych. Warto je ponieść, nawet jeśli zmiana ma się nie udać (zapraszam do śledzenia równoległego wątku TUTAJ, gdzie rośnie liczba oponentów zmiany Zarządu i Zarządcy).

Dzisiaj rano REDUTA potwierdziła, że już stosowne osoby zajmują się przygotowywaniem oferty dla nas. Kolejne informacje w następnych aktualizacjach.

AKTUALIZACJA 17.05.2012, godz. 9:38

W poniedziałek miała miejsce wizytacja Prezesa i pracowników firmy Reduta na naszym osiedlu. Wczoraj otrzymałem ofertę ale chciałem jeszcze wyjaśnić kilka rzeczy dlatego dzisiaj przedstawiam szczegóły. Oferta obejmuje zarówno zarząd jak i administrację.
Na czynsz płacony po przejęciu przez REDUTę składają się:
- Zaliczka eksploatacyjna na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem części wspólnej nieruchomości: 1,55zł/m2
- Zaliczka na zimną wodę: ilość metrów x 8,54zł (Ilość metrów do ustalenia)
- Wywóz nieczystości stałych: 4-8zł na osobę (przeważnie 4-6zł, ale ciężko to oszacować nie mając dostępu do dokumentacji)


Przykład:
Mieszkanie 41m2, zaliczka na wodę 5m2, dwie osoby.

OBECNIE: ~150zł
PO ZMIANIE: 41 x 1,55zł + 5 x 8,53zł + 2 x 8zł = 63,55zł + 42,65zł + 16zł = 122,2zł (w najgorszym przypadku)


Czyli jest dużo taniej ... co oznacza, że nawet płacąc fundusz remontowy w wysokości 0,5zł/m2 i tak płacimy mniej niż obecnie.
Pełna oferta to 4-ry strony A4 i zostanie dostarczona do wszystkich mieszkańców myślę, że najpóźniej do połowy przyszłego tygodnia.

-------------------

Wniosek o zmianę zarządcy i administratora oraz pełnomocnictwa są już gotowe i  wraz z ofertą REDUTY zostaną Wam dostarczone.

Offline

 

#2 2012-05-11 23:40:00

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Możemy poskanować dokumenty i potem podrukować - zapewne część z nas dysponuje drukarką (może w pracy) i może nas wesprzeć. Ja mogę powiedzmy wydrukować 50kartek na początek.
Krzysztof: pisz na PW jakby co. Skaner też posiadam.

Offline

 

#3 2012-05-12 17:45:12

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Krzysztof podeślij co potrzeba wydrukować to zrobię to, napewno kilkadziesiąt stron duknę od ręki :-)

jak coś to PW

Offline

 

#4 2012-05-13 18:39:09

revlonik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 20
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Ja z chęcią pomogę pakować dokumenty do kopert

Offline

 

#5 2012-05-14 09:46:31

Mateuszu

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-09-26
Posty: 88
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

revlonik napisał:

Ja z chęcią pomogę pakować dokumenty do kopert

My również możemy przogotować listy i poroznosić, możemy się podzielić po połowie:)

Offline

 

#6 2012-05-14 10:22:56

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

kmmareek napisał:

Możemy poskanować dokumenty i potem podrukować - zapewne część z nas dysponuje drukarką (może w pracy) i może nas wesprzeć.

krasus napisał:

Krzysztof podeślij co potrzeba wydrukować to zrobię to, napewno kilkadziesiąt stron duknę od ręki :-)

revlonik napisał:

Ja z chęcią pomogę pakować dokumenty do kopert

Mateuszu napisał:

My również możemy przogotować listy i poroznosić, możemy się podzielić po połowie:)

Dziękuję wszystkim za zgłoszenia. Jak tylko dostanę papiery skontaktuję się z Wami.
Ps. Czyli 5  podpisów (Wasze 4 i mój 1) pod wnioskiem już mamy

Offline

 

#7 2012-05-14 11:20:37

saark18

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-26
Posty: 153
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Witam.
zastanawiam sie dla czego obecny zarząd nie ustosunkował się jeszcze do zarzutów mieszkańców.Jest na forum użytkownik Sobola tak jak pewnie już większość mieszkańców wspólnoty. Rozmawialiśmy o miejscach parkingowych, szlabanach,rowerowni, budowie za budynkiem C etc.Odsyłam do dyskusji na forum....Załatwianie tych spraw w imieniu mieszkańców powinno leżeć w gestii zarządu.Jest mi wszystko jedno kto się tym zajmie-czy Reduta, czy Sobola.Ale jeżeli tak jak do tej pory ma się to sprowadzać do jałowej dyskusji poprę wniosek.

Offline

 

#8 2012-05-14 11:34:00

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Właśnie o to chodzi - tutaj nie ma reakcji, a powinna być...

Offline

 

#9 2012-05-14 11:34:18

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Z rozmowy z Zarządcą jaką odbyłem w piątek wynika, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Pomimo ustaleń dokonanych na zebraniu, zarządca Sobola nie planuje kolejnego zebrania. Wstępnie projekt szlabanu odpadł z bliżej nieokreślonych powodów, a uchwały jakie otrzymaliśmy są na razie jedynymi. Dwie dotyczą absolutorium (ta uchwała już przeszła) i poprawionego planu gospodarczego a kolejne to telewizja i ogródek dla dzieci. Jak widać innych problemów nie ma. Co do miejsc planowane jest rozwiązanie kompromisowe coś pomiędzy planem a tym co jest obecnie. W przypadku bloku za budynkiem C nie będą podejmowane żadne działania. Poradzono mi osobiście odpisać na pismo, które otrzymałem.

Offline

 

#10 2012-05-14 11:55:45

saark18

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-26
Posty: 153
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

Cóż:) poczekam jeszcze chwilę na odpowiedź obecnego zarządu, a jeżeli nie nastąpi należy tylko mieć nadzieję że w statucie nie ma jak ostatnio bywa jakiejś wielomilionowej odprawy dla ustępującego zarządu:))
a poważniej to zdaje się w sprawie budowy za budynkiem C jest już d... zbita.po terminie odpowiedzi.

Offline

 

#11 2012-05-14 13:50:40

 kmmareek

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2011-10-27
Posty: 410
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

saark18 napisał:

sprawie budowy za budynkiem C jest już d... zbita.po terminie odpowiedzi.

Też tak myślałem, cle chyba nie do końca bo z informacji jakie przekazała mi miła pani w urbanistyce to jest długi proces i wnioski/uwagi można składać na każdym jego etapie. Może coś wspólnie wymyślimy ?

Offline

 

#12 2012-05-14 18:31:36

saark18

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-26
Posty: 153
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

http://porady-budowlanka.blogspot.com/2 … i-nie.html

znalazłem coś takiego.wydaje mi się że jednak termin został zawalony.nie wiem jak przerzucić?zrobić hiperlink ? do wątku o budowie za C.w każdym razie jeżeli uda mi się coś więcej dowiedzieć będę o tym pisał tam.nadal też uważam że jedyną metodą ingerowania w projekt sąsiada jest wystąpienie jako strona przez zarząd wspólnoty.jeżeli jest jakaś szansa proponuję żeby szczególnie mieszkańcy z budynku C wypowiedzieli się jakich zmian oczekują i zebrać podpisy obligujące zarząd do przystąpienia do postępowania...co się nieco komplikuje skoro ma być zmieniony. nie sądzę żeby było trudne uzasadnienie takiego wniosku zbyt małą odległością nowych budynków od naszych.można było/będzie? zażądać ekspertyzy na przesłanianie... takie pismo pewnie prawnik współpracujący z zarządcą przygotowałby w parę chwil dorzucając parę paragrafów wzmacniających przesłanie. skoro Sobola nie chce może Reduta będzie mogła wystąpić o przywrócenie terminu? nie wiem.nie jestem radcą prawnym:)

Offline

 

#13 2012-05-14 20:52:01

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

krzysztof napisał:

Z rozmowy z Zarządcą jaką odbyłem w piątek wynika, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Pomimo ustaleń dokonanych na zebraniu, zarządca Sobola nie planuje kolejnego zebrania.

Jakiś czas temu pytając o termin zebrania zarządca odpowiedział, iż nie będzie wychodził z propozycjami zebrań chyba, że my wyjdziemy z taką inicjatywą proponując termin oraz tematykę.


krzysztof napisał:

Wstępnie projekt szlabanu odpadł z bliżej nieokreślonych powodów .

Jakiś czas temu rozmawiałem telefonicznie na temat szlabanu/bramy/zakau i identyfikatorów. Usłyszałem, że szlaban nie ponieważ wspólnota ze budynków hmm 40 i 42 ma udział w drode dojazdowej do naszech bloków (droga pomiędzy ich budynkami) więc z tego powodu zlaban tam stanąć nie może chyb, że wspólnoty mające te udziały wyrażą zgodę.

krzysztof napisał:

to telewizja i ogródek dla dzieci. .

bardzo mnie ciekawi temat ogródka swoją drogą ma ktoś udział w tej działce gdzie ten ogródek miał się znajdować? to jest działka /2 (nie pamiętam numeru)?

krzysztof napisał:

Co do miejsc planowane jest rozwiązanie kompromisowe coś pomiędzy planem a tym co jest obecnie. W przypadku bloku za budynkiem C nie będą podejmowane żadne działania. Poradzono mi osobiście odpisać na pismo, które otrzymałem.

Rady radami, aczkolwiek Zarządca w imieniu Wspólnoty jest zobowiązany reprezentować ja a zewnątrz np w sprawach tego co się dzieje za przysłowiowym płotem. Po raz kolejny wychodzi na jaw niekompetencja i pazerstwo obecnego zarządu (specjalnie z małej litery), jest to niestety Developer (pazerny Developer, który ma układy i mógł by wiele załatwić).

Offline

 

#14 2012-05-14 21:37:03

 krzysztof

Administrator

Skąd: Obozowa 38B, klatka III
Zarejestrowany: 2011-09-07
Posty: 408
Punktów :   -1 

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

krasus napisał:

Jakiś czas temu pytając o termin zebrania zarządca odpowiedział, iż nie będzie wychodził z propozycjami zebrań chyba, że my wyjdziemy z taką inicjatywą proponując termin oraz tematykę.

A ja pamiętam inną wersję, którą zresztą opisałem w innym wątku w wieczór po zebraniu. Zarządca miał przeanalizować zgłoszone problemy, przygotować propozycje wniosków uchwał i przesłać je mieszkańcom do rozpatrzenia. Następnie miało być zebranie (2-3 miesiące po poprzednim) na którym mieliśmy nad nimi dyskutować i następnie głosować. Kto był na zebraniu ten wie ile było omawianych problemów a teraz nagle nie ma żadnych oprócz ogródka dla dzieci i telewizji?

krasus napisał:

Jakiś czas temu rozmawiałem telefonicznie na temat szlabanu/bramy/zakau i identyfikatorów. Usłyszałem, że szlaban nie ponieważ wspólnota ze budynków hmm 40 i 42 ma udział w drode dojazdowej do naszech bloków (droga pomiędzy ich budynkami) więc z tego powodu zlaban tam stanąć nie może chyb, że wspólnoty mające te udziały wyrażą zgodę.

Oczywiście zapytałem o powód. W odpowiedzi była mowa o konieczności zapewnienia dojazdu służbom ratowniczym. Nie było mowy o udziałach. Jeśli dobrze pamiętam to w akcie notarialnym mam zapisaną służebność drogi dla działki obok ogródka, która należy do Pana A. Sobola. Dla pewności zapytam jeszcze w Reducie, która administruje blokiem 40.

Inną rzeczą jest wygląd muru przy wjeździe obok bloku 42, który wygląda jak ogrodzenie zasiek węglowych przy stacji kolejowej - to jednak temat na inny wątek.

Offline

 

#15 2012-05-14 22:09:17

 krasus

Użytkownik

Skąd: 38C
Zarejestrowany: 2012-01-12
Posty: 446
Punktów :   

Re: Zmiana Zarządu i Zarządcy

krzysztof napisał:

Zarządca miał przeanalizować zgłoszone problemy, przygotować propozycje wniosków uchwał i przesłać je mieszkańcom do rozpatrzenia. Następnie miało być zebranie (2-3 miesiące po poprzednim) na którym mieliśmy nad nimi dyskutować i następnie głosować. Kto był na zebraniu ten wie ile było omawianych problemów a teraz nagle nie ma żadnych oprócz ogródka dla dzieci i telewizji?

Niestety nie mieliśmy możliwości uczestniczyć w zebraniu. To co napisałem to była wersja jakś usłyszałem bodajże w lutym pytając o zebranie. Co do formy zgłaszania problemów usłyszałem, iż najlepsza jest pisemna. Natomiast na pytanie np jak wyglądał nwiosek o znak zakazu parkowania oraz lustro usłyszałem, iż kilka osób wniosła taką potrzebę telefonicznie. (Czyżby samowola Zarządu?)

krzyszt napisał:

Oczywiście zapytałem o powód. W odpowiedzi była mowa o konieczności zapewnienia dojazdu służbom ratowniczym. Nie było mowy o udziałach. Jeśli dobrze pamiętam to w akcie notarialnym mam zapisaną służebność drogi dla działki obok ogródka, która należy do Pana A. Sobola. Dla pewności zapytam jeszcze w Reducie, która administruje blokiem 40.

Jakoś inne osiedla nie mają problemu z zapewnieniem dojazdu służbą ratowniczym mimo iż są ogrodzone szczelnie i mają ciężki bramy wjazdowe oraz furtki a nie szlabany, które defakto np wozy bojowe straży pożarnej mogą bez problemu oraz uszczerbku wyłamać, nie sądzę równiż aby zwykła osobówka miała z tym problem w razie wyższej konieczności ratowania ludzkiego życia. Bardziej zapewne chodzi o lokal usługowy, w którym Zarządca nie wie co ma być (jak kupowałem mieszkanie i przyszedłem z dzieckiem 3 letnim to mówiono mi o przedszkolu, później o biurach rachunkowych a następnie o gabinetach lekarskich, a podobno jeden z właścicieli mieszkania sąsiadującego z tym lokalem zadeklarował się co do formy jego przeznaczenia)

krzyszt napisał:

Inną rzeczą jest wygląd muru przy wjeździe obok bloku 42, który wygląda jak ogrodzenie zasiek węglowych przy stacji kolejowej - to jednak temat na inny wątek.

mur jak mur budował go "nasz" Developer :-) Jest jeszcze problem aut parkujących na zjeździe z chodnika, którym się wychodzi od nas do ul. obozowej. Chodnika ładny zejście jest tylko przeważnie zastawione a krawężnik wysoki, z wózkiem albo plastikowym rowerkiem ciężko - kolejny temat.


Tak poza konkursem, zdaje się, że zmieniono Firmę podstawiającą pojemniki na odpady oraz zrezygnowano z ich segregacji. Ktoś wie na czyj wniosek i jak z kosztami (taniej/drożej w chwili obecnej?)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Fewo am Wald Lodging Şelimbăr