z jednej strony masz rację ale dzieląc w ten sposób może się okazać, że powieszchnia jaką masz wpisaną w KW jest inna niż faktycnie sobie wyznaczysz a kreski w tej sytuacji stanowić będą swoisą granicę. Jak staniesz tyłem to nie ma sensu zostawiać dodatkowej odległości od filara bo przy nim będzie stał silnik a nie tylnie drzwi, a jak zaparkujesz w osi swojego miejsca to przejdziesz między pojazdem a filarem.
P.S. trzeba pamiętać, że między filarami mają zmieścić się trzy pojazdy i żeby nie okazało się, że ten środkowy nie może nawet drzwi otworzyć. Trzeba by było iść i wszystko dokładnie pomierzyć. Wyobraź sobie np parkujące trzy fordy mondeo obok siebie hehe albo jeszcze lepiej dwa auta gabarytów mondeo + sharana hhihi
Tak poza konkursem zdaje się, iż moje miejsce parkingowe ma mieć wg aktu bodajże ~12m2
Teraz weź do obliczeń jedno z najpopularniejszych wozideł - fabia combi wymiary szerokość ~1,65 długość ~4,23 dodajmy dobie po 50cm z lewej i prawej to nam daje 2,65x4,23=11,21m2 hmm więc sie mieści Weźmy teraz mondeo dł=4,87 sz=1,85 no to teraz 4,87*2,85=13,88 (i co mając takie auto i chcąc otworzyć drzwi nie można zaparkować bo wchodzimy na miejsce sąsiada ;-) )
|
krasus napisał:z jednej strony masz rację ale dzieląc w ten sposób może się okazać, że powieszchnia jaką masz wpisaną w KW jest inna niż faktycnie sobie wyznaczysz a kreski w tej sytuacji stanowić będą swoisą granicę. Jak staniesz tyłem to nie ma sensu zostawiać dodatkowej odległości od filara bo przy nim będzie stał silnik a nie tylnie drzwi, a jak zaparkujesz w osi swojego miejsca to przejdziesz między pojazdem a filarem.
Wiadomo, że trzeba poprosić o plan podziału powierzchni garażu i kreskę namalować zgodnie z powierzchnią w KW. Kwestię oddalenia od filara poruszam z 2 powodów: 1. zdarzyło mi się już z konieczności tak ciasno zaparkować przy filarze (ktoś obok nie zostawił miejsca), że nie mogłem odejść od auta parkując tyłem bo po drugiej stronie filara też ktoś tak musiał zaparkować, z tyłu nie zostawiam miejsca bo nos wtedy za bardzo wystaje na przejazd ... musiałem wsiąść do auta i wyjść pasażerem, co nie było proste bo drzwi otwarłem ledwo ledwo... mogłem też dać trochę do przodu... Czyli parkując musi zostać miejsce by można było przejść między filarem, a autem. Jeśli podzielimy miejsca dokładnie na 3 części od razu od filarów to będzie taki problem dla 2 skrajnych miejsc. 2. jeśli ktoś zaparkuje na środkowym miejscu dokładnie przy linii to ogranicza możliwość zaparkowania obok, bo o ile na linię czy nawet na część sąsiada można w czasie parkowania na chwilę najechać manewrując, o tyle na filar już nie...
P.S. trzeba pamiętać, że między filarami mają zmieścić się trzy pojazdy i żeby nie okazało się, że ten środkowy nie może nawet drzwi otworzyć. Trzeba by było iść i wszystko dokładnie pomierzyć. Wyobraź sobie np parkujące trzy fordy mondeo obok siebie hehe albo jeszcze lepiej dwa auta gabarytów mondeo + sharana hhihi
;) masz coś do mondeo?
Oczywiście trzeba wszystko zrobić z głową, miejsca parkingowe są ciasne, każdy ma swoje racje. Chodzi mi tylko o poruszenie kwestii filarów bo widziałem już kilka parkingów podziemnych, gdzie filar był obrysowany właśnie taką 20-30cm otoczką i dopiero linia - tak powinno być, a jak jest na planach i w KW to dokładnie nie wiem.
Teraz weź do obliczeń jedno z najpopularniejszych wozideł - fabia combi wymiary szerokość ~1,65 długość ~4,23 dodajmy dobie po 50cm z lewej i prawej to nam daje 2,65x4,23=11,21m2 hmm więc sie mieści Weźmy teraz mondeo dł=4,87 sz=1,85 no to teraz 4,87*2,85=13,88 (i co mając takie auto i chcąc otworzyć drzwi nie można zaparkować bo wchodzimy na miejsce sąsiada ;-) )
nie zapominaj, że po długości miejsca jest pewien margines na takie poprawki.
Powtórzę jeszcze raz - nie chcę jakiejś wojny na wielkość aut czy położenie wykupionego czy wynajmowanego miejsca - po prosto zdroworozsądkowo i zgodnie z planami i KW trzeba będzie kiedyś te miejsca wytyczyć.
A jak załóżmy: masz środkowe miejsce, a sąsiedzi z boków zaparkują dokładnie przy liniach (wtedy nieważne czy mają fiata 126p czy Audi Q7) to też nie wyjdziesz z auta... Widziałem już rozwiązania, że zamiast linii jest na początku słupek z przymocowaną linką, a jej drugi koniec przytwierdzony na tej samej wysokości do ściany z tyłu - tanie i skuteczne. Wtedy już tacy przykładowi sąsiedzi nie zaparkują dokładnie przy linii bo będą uważać na auto :) i będą musieli jakoś wysiąść (jeśli akurat od tej strony będzie linka). To uczy kultury i umiejętności i jest zgodne z planami i zapisami KW.
Ktoś jeszcze to czyta ? ;) i wie o co mi chodzi ?
|