- Forum mieszkańców bloków przy ul. Obozowej 38B oraz 38C http://www.obozowa38bc.pun.pl/index.php - Inne http://www.obozowa38bc.pun.pl/viewforum.php?id=8 - Zniszczone środkowe drzwi garażowe http://www.obozowa38bc.pun.pl/viewtopic.php?id=112 |
przemeko - 2012-12-15 19:10:58 |
Ktoś chyba zdrowo pieprznął w nasze drzwi garażowe, bo już się nawet nie zamykaja. |
Rockrider - 2012-12-15 19:33:12 |
Ja koło 16 widziałem jak jakis koleś dziwnie wykręcał białym cinqecento własnie pod srodkowym garażem. |
kmmareek - 2012-12-15 19:58:40 |
Nie mogę dokładnie skojarzyć godziny, ale byłem w garażu koło właśnie 16 i już były otwarte. Wygięte mocowania osiek kółek prowadzących bramę - jedno leży na ziemi, inne wisi na jednym mocowaniu. Może to powyjmować i schować by się nie "zgubiło" ? |
krasus - 2012-12-15 20:16:44 |
My wyjeżdżaliśmy koło 14:45-15:00 i było wszystko w porządku. |
przemeko - 2012-12-15 20:39:53 |
Inna kwestia że pod bramą jest istne lodowisko - ktoś mógł nieumyślnie wrąbać się w drzwi. |
kmmareek - 2012-12-15 20:51:31 |
Swoją drogą w kontekście włamań/kradzieży chyba nie koniecznie powinniśmy rozpoczynać takie wątki... |
przemeko - 2012-12-15 20:56:24 |
Zgadza się. |
krasus - 2012-12-15 21:03:05 |
właśnie dlaczego nie ma jakiegoś "pogotowia", które w nagłych przypadkach coś by naprawiało nie tylko bramy, zaczynając ten wątek "odkryliśmy" karty przed wścibskimi złodziejami/wandalami. Podejrzewam, że reduta nie dysponuje takim magikiem, który by 7 dni w tygodniu siedział pod telefonem i czekał na zgłoszenie, szczególnie, że rzekomo nikt nie jest w stanie naprawiać tych bram prócz serwisu autoryzowanego - pewnie mają dyżurnych serwisantów ale cena pewnie też przynajmniej x2 |
Rockrider - 2012-12-15 21:08:18 |
Dysponuje oczywiscie ze dysponuje, proponuje zejsc na dół i popatrzec na tablice ogłoszen. Ale faktycznie taka naprawa lezy w gestii Migas Door |
obozoweTango - 2012-12-15 21:58:13 |
Po 16 padał marznący deszcz i na wjazdach panowało istne lodowisko. Nie wiem jak wyglądają zniszczenia i nie chce mi się iść zobaczyć ale podejrzewam że ktoś po prostu nie wyhamował i z kosił bramę. Naprawdę nie było o to trudno. |
krasus - 2012-12-15 22:10:33 |
Hehe jak by się przyczepił to reduta/firma odpowiedzialna za utrzymanie nie monitorując stanu nawierzchni doprowadzając do sytuacji ktoś nie mógł zatrzymać pojazdu/ześliznął się odpowiada za uszkodzenia i ponosi koszta naprawy ;) |
Rockrider - 2012-12-15 22:12:04 |
Podjazd jest podsypany solą sam sprawdzałem a uszkodzenia nie sa takie duze bo byłem sprawdzic. Problem polega na tym ze z prowadnic wyskoczyly rolki ale faktycznie nie ma uszkodzen od zewnatrz co wskazywaloby na uszkodzenia od uderzenia samochodem - fakt bylo juz ciemno jak to sprawdzalem bo bylem tam kolo 19. |
Mateuszu - 2012-12-15 22:39:50 |
Osobiście dorzuciłbym zakaz ruchu dla pojazdów o pojemności silnika powyżej 1600cm³, gdyż istnieje ryzyko nad wyraz dynamicznej jazdy, co może mieć zdecydowanie negatywny wpływ na naszą wspólnotę, o ekologii nie wspominając :D |
Rockrider - 2012-12-16 22:16:54 |
Jednak w dzień wyglada to ewidentnie na uderzenie z zewnatrz samochodem bo sa wgniecenia na tym brązowym panelu ... |
kmmareek - 2012-12-16 22:27:38 |
Ktoś się przyzna ? właściwie w jego interesie by to było bo odszkodowanie za jakieś uszkodzenia auta bądź bramy można się spodziewać, że poniesie firma sprzątająca (wystarczyło zrobić fotodokumentację i poprosić jakiegoś świadka) - wczoraj przed klatką 2 razy się prawie wywaliłem - lód... |
krasus - 2012-12-16 23:25:20 |
nawet gdyby ktoś się przyznał nie mając dokumentacji/świadków jak wspominasz nici z odszkodowania. |
kmmareek - 2012-12-17 07:33:44 |
Dałem im szansę, jak bym się 3 raz przejechał i wywalił to bym dzwonił (jakbym głowy nie potrzaskał za mocno). |
krasus - 2012-12-17 19:13:33 |
a ja będę czepialski i szansy nie dam :) |
saark18 - 2012-12-17 22:29:40 |
a wracając do bramy.nikt nie kojarzy kto przywalił w tą roletę? zdaje się ze jak winny się nie znajdzie wszyscy poniesiemy koszty naprawy. gwarancja się skończyła a uszkodzenia mechanicznego pewnie i tak nie obejmuje.na biedę firma policzy sobie pewnie kilka setek... pozwolę sobie rzucić podejrzenie na samochód dostawczy właścicieli kupy rupieci przy wyjściu.tz. rusztowań itd. parę dni stał pomiędzy bramami .nie widziałem jak to się stało ale mi najbardziej prawdopodobne wydaje się że mógł albo próbować wjechać tyłem albo zawrócić.osobówki są chyba bardziej zwrotne. trochę mi się nie podoba idea solidarnego ponoszenia kosztów cudzej niefrasobliwości |
krasus - 2012-12-17 22:55:43 |
@saark18 |
krzysztof - 2012-12-18 10:48:03 |
Sprawa wygląda tak, że MIGAS DOOR wycenił naprawę na około 1700zł! Faktycznie jeśli winny sie nie znajdzie to zapłacimy wszyscy. Aby kogoś obciążyć to trzeba mieć jakieś dowody. Np. jeśli to firma sprzątająca zawaliła to jak udowodnić, że było nieposypane? |
tecku - 2012-12-18 12:07:23 |
Mimo wszystko 1700zł do ceny monitoringu to bardzo niewiele. Prędko się nie zwróci aczkolwiek korzyści z monitoringu byłoby niewymiernie więcej niż tylko obarczanie kosztami za szkody. |
Marta - 2012-12-18 19:55:18 |
Dzisiaj wieczorem widziałem pewnego człowieka który kręcił się podejrzanie koło otwartego garażu, po czym opuścił nasze bloki. |
krasus - 2012-12-18 22:58:11 |
wiadomo może kiedy brama będzie naprawiona? |
Rockrider - 2012-12-18 23:04:24 |
Dzis pojawiła sie wycena naprawy a to nie jest mały koszt bo 1700 i trwa jeszcze ustalanie kto ma te koszty pokryc. |
krasus - 2012-12-18 23:14:43 |
a zdążą naprawić naprawić do świąt czy w garażach będziemy skrobać szyby? |
Rockrider - 2012-12-18 23:17:01 |
Dziś tego nie wiem... |
krasus - 2012-12-18 23:22:23 |
hmm a nie można po prostu naprawić a później się zastanawiać i refakturować koszty? bo "już jest" środa zostają dwa dni a później to dopiero "za rok" pewnie przyjadą coś zrobić |
Rockrider - 2012-12-18 23:33:11 |
Sprawa jest bardziej złozona niz ci sie wydaje, napisałem przecież wyżej jak coś bedziemy wiedzieli damy znać. Bądż spokojny administracja działa w tym kierunku, żeby to było zrobione jak najszybciej. |
kmmareek - 2012-12-19 19:05:01 |
Pytanie poza konkursem - uszkodzenie nie wygląda na poważne, parę pokrzywionych mocowań osi kółek prowadzących itp. - czy nie może to naprawić jakiś "pan techniczny" z Reduty ? Gwarancji i tak nie ma więc... Jak by to była moja brama pewnie już bym ją naprawił - przynajmniej bym się starał... To nie statek kosmiczny tylko prosta brama. |
Rockrider - 2012-12-19 19:32:24 |
No nie do końca tylko pare pokrzywionych mocowań. Brama jest uderzona w centralnej czesci ostatniego dolnego modułu a jak jest wygieta to wiadomo ze nie bedzie prawidłowo chodziła w prowadnicach. |
kmmareek - 2012-12-19 19:35:40 |
Specjalnie się temu przyglądałem, są 2 pionowe delikatne wgniecenia w zewnętrznej powłoce dolnego panelu - raczej (nie jestem specjalistą, ale ..) nie wpływające na nic. Problemem są mocowania osiek - trzeba się mocno zaprzeć i odgiąć - ewentualnie odkręcić i na warsztacie w imadle wyprostować. Co z resztą okaże się później. |
Rockrider - 2012-12-19 19:38:16 |
Jesli o mnie chodzi ( zreszta tą opinie zna Reduta) juz dawno wymienilbym ten szajs na bramy Hormana - i nie wiem czy sie na tym nie skonczy. Niestety nasz deweloper wiadomo jak kazdy kto inwestuje jedzie po kosztach maksymalnie i te koszty zrzuca pozniej na mieszkancow. Taki lajf... :( |
kmmareek - 2012-12-19 19:40:31 |
Trzeba się zastanowić nad bramami uchylnymi, a nie panelowymi. Producent ma mniejsze znaczenie - sprężyny są w podobnej (sporej) cenie,a jak ktoś walnie autem to będą podobne skutki. Zauważ, że poza sprężynami i czyjąś złośliwością (rozkodowanie pilotów) raczej się nie psuły ? ... |
Rockrider - 2012-12-19 19:43:36 |
No jesli masz na mysli aluminiowe panele to fakt nie zepsulo sie nic - ale tam nie ma nic do zepsucia :) :) |
kmmareek - 2012-12-19 19:49:10 |
O to mi właśnie chodzi w kontekście Twojej propozycji zmiany bramy na bramę innego producenta... |
Rockrider - 2012-12-19 19:49:53 |
A i tak dobrze wiemy ze na razie zostanie tak jak jest ... |
krzysztof - 2012-12-19 21:46:53 |
Pytałem znajomego. Wymiana jednej bramy to koszt pomiędzy 12-15k PLN. Dodatkowo był bardzo zdziwiony, że u nas sterowanie wygląda jak w amerykańskim filmie. U niego u góry znajduje się tylko metalowa puszka, silniki są w zupełnie innych miejscach a o dostępie do sterownika nie ma mowy. Może się kiedyś wzbogacimy i walniemy sobie taką inwestycję ;) |
kmmareek - 2012-12-19 22:00:34 |
Mnie wystarczy jak ktoś zręczny po prostu naprawi bramę - i nie musi to być firma migas uduś coś tam. |
krzysztof - 2012-12-20 08:09:42 |
Problem w tym, że firma "migas uduś coś tam" w swoich bramach stosuje elementy robione tylko pod nią i liczy sobie za nie krocie (patrz głupia sprężyna). Nie można tych elementów po prostu dokupić i zamontować przez zewnętrzną firmę/konserwatora ponieważ "oficjalnej" sprzedaży części zamiennych nie ma - ewentualnie dostaniesz coś spod lady (również patrz sprężyna :) ). Jak ktoś patrzy krótkowzrocznie i liczy jedynie kasę to mamy takie bramy a nie inne. Może się faktycznie okazać szczególnie w przypadku środkowej bramy, że jej roczny serwis w pewnym momencie przekroczy racjonalną wartość i biorąc pod uwagę kilka następnych lat okaże się bardziej opłacalne ją wymienić niż ciągle oglądać kartkę "AWARIA BRAMY" jednocześnie zastanawiając się czy wspomniany powyżej człowiek w kapturze (nie tylko Marta go widziała) przyszedł zrobić rekonesans. |
krasus - 2012-12-20 17:41:38 |
@Krzysztof |
krzysztof - 2012-12-20 23:06:26 |
Nie bardzo wiem jak mam ten czas przyspieszyć? Umawiasz się z gośćmi, mają wolny termin (i części) to przyjeżdżają. |
krasus - 2012-12-21 17:54:23 |
Hehe i co i reduta ma nas w d.... . Nawet tak błahej rzeczy jak naprawa bramy w ciągu bagatela tygodnia nie potrafią zorganizować i jak widać ich słowo jest warte tyle co nic? No chyba, że serwis nocny przyjedzie :) |
kmmareek - 2012-12-21 18:20:59 |
Fakt, tydzień to "lekka" przesada jeśli chodzi o tak prostą naprawę. |
zarządca - 2012-12-21 18:36:51 |
No pięknie- wasza wspaniała Reduta pokazała wam jak sprawnie załatwia problemy. Zobaczycie jak się jeszcze rozczarujecie. A tak na marginesie po pół roku zarządu Reduty wprowadzono identyfikatory, znaki- a dalej parkują przed wejściem do klatek schodowych. Co za debilizm i kretynizm żeby nie zakazać parkowania przed klatkami schodowymi. |
krasus - 2012-12-21 19:01:55 |
@kamamrek to nie wina "migas coś tam" tylko zarządca pokazał "co potrafi" i wyszło jak wyszło, że w tym roku pewnie nie naprawią gdyby Pani I. przypilnowała serwis to by brama już dawno działała |
Rockrider - 2012-12-21 21:49:53 |
To juz zapomnieliscie ile czekalismy na naprawe bram jak były rozkodowane ... Chyba troche dluzej niz 5 dni |
krasus - 2012-12-21 21:59:01 |
hmm bo Pani Iwona nas "obsługuje" i jak widać nie wychodzi Jej to. Prostej naprawy nie dopilnować hmm a jak dach gdzie zacznie cieknąć też będzie się "bronić" bo mnie wystawili? To nie randka że ktoś kogoś wystawia albo daje kosza :P Właśnie takie "błahostki" dają "reklamę". Zresztą sama podobno potwierdziła termin do piątku 21.12. Wiem, że nie Ona wybierała bramy ale jako Zarządca odpowiada za utrzymanie ich sprawności oraz przeprowadzania konserwacji i dwfakto pobiera za to wynagrodzenie a my Ją utrzymujemy. |
Rockrider - 2012-12-21 22:03:47 |
To przyjdz wreszcie na jakies zebranie i zaproponuj inna firmę zarządzającą i tyle. |
krasus - 2012-12-21 22:12:55 |
hehe tam nie dogodzi od razu płacę i wymagam :P a jak ktoś coś mówi to niech dotrzymuje słowa. Mam tam auto płacę za utrzymanie i chcę wiedzieć kiedy będzie naprawiona usterka i wybacz nie obchodzi mnie kto i dlaczego popsuł. Nie wiele chyba wymagam? Wiesz w ten sposób można zawsze wszystko olać i powiedzieć jak zrobią to będzie ale ten styl już przerabiany był i właśnie też z tego względu między innymi zmieniliśmy firmę zarządzającą (no nie przepraszam u soboli było wszystko od ręki na telefon tylko o kosztach nikt nic nie wiedział a tutaj jest jednak odwrotnie koszty są znane tylko terminu nikt nie zna). Dobra skończyłem dyskusję. |
kmmareek - 2012-12-21 22:20:24 |
Dopiszę tylko jedno i kończmy temat bo szkoda przepychanek. |
Rockrider - 2012-12-21 22:21:46 |
Wiecie co |
kmmareek - 2012-12-21 22:25:11 |
Ale stylu pracy niestety nie zmienię. |
krasus - 2012-12-21 22:25:29 |
Skoro serwis dupiany to jednak Pani I nie zrobiła wszystkiego bo jak napisałeś mogła znaleźć kogokolwiek co zrobił by cokolwiek aby bramę naprawić, gwarancji już nie ma więc co szkodziło. |
kmmareek - 2012-12-21 22:31:41 |
My mamy USO - tak czy inaczej Reduta to inny typ firmy, mają inne cele, starają się minimalizować nakłady i maksymalizować zyski, a poziom usług ma mniejsze znaczenie bo trzeba trochę się namęczyć by taką firmę zmienić... sami o tym przecież wiemy. |
Rockrider - 2012-12-21 22:35:14 |
Podsumowywując |
kmmareek - 2012-12-21 22:51:07 |
I ja czepię się tylko tego pkt. 5 bo jak napisałem wcześniej administrator powinien mieć na taką okazję plan B i ewentualnie plan C bo można było przypuszczać, że plan A ze znanych powodów nie wypali (ja współpracując z różnymi firmami wiem, czego się można po nich spodziewać i by dotrzymać terminów mam w rękawie inne warianty). Tylko i aż tyle mam do zarzucenia. |
Rockrider - 2012-12-21 22:55:09 |
Jeszcze raz |
krasus - 2012-12-21 23:28:48 |
@kammarek jak zwał tak zwał wszędzie chodzi o to samo - zadowolenie klienta, widać reduta liczy na zadowolenie portfela kosztem klienta. Dokładnie gdyby Pani Iwona chciała zaskoczyć nas w sposób pozytywny miała by plan awaryjny ale po co takowy mieć lepiej powiedzieć "ktoś dał d... a ja przecież chciałam dobrze" tylko, że to zaprzeczenie samemu sobie. Wstyd by mi było zasłaniać się i zwalać odpowiedzialność na kogoś trzeciego. Improwizował bym przynajmniej i "uruchomił" bramę choćby w sposób prowizoryczny aby działała do czasu przyjazdu "fachowców". |
kmmareek - 2012-12-21 23:31:04 |
Spokojnych i zdrowych :) ciepłych :) |
krzysztof - 2012-12-21 23:56:32 |
Nie rozumiem tej dyskusji i szukania dziury w całym. |